Pred asi mesiacom sa v Moskve slávnostne otvorila ruská verzia známeho amerického reťazca rýchleho občerstvenia. Aj keď sa z prvotného záujmu noví majitelia tešili, nepredpokladajú, že rovnaké čísla sú dlhodobo udržateľné a fungovanie prevádzok im sťažujú aj sankcie uvalené na Rusko.
Nová značka „Vkusno & Tochka“, čo v preklade znamená „Chutne a bodka“, rieši v týchto dňoch aj iný problém. Zákazníci začali na sociálnej sieti Twitter a Telegram zverejňovať fotografie plesnivých hamburgerových žemlí, omáčok po záruke a „hmyzie stehienka“, informuje businessinsider.com.
„Vkusno & Tochka predáva plesnivé hamburgery. Zdá sa, že nedodržiavajú štandardy McDonald's, aspoň pokiaľ ide o kontrolu kvality produktov,“ uviedla na svojom kanáli Telegram Xénia Sobčak, televízna celebrita a najprominentnejšia politička ruskej opozície.
Rusom bola pritom sľúbená nová éra rýchleho občerstvenia, keď McDonald's súhlasil s predajom svojho miestneho podniku milionárovi Alexandrovi Govorovi. Noví majitelia sľúbili „to isté, ale lepšie“, no niektorí zákazníci majú po zhliadnutí odporných obrázkov pochybnosti.
Ďalší účet na Telegrame zameraný na dianie v hlavnom meste Ruska „Moskva hovorí a ukazuje“ oslovil prevádzku a žiadal vysvetlenie. „Vkusno & Tochka“ odpovedal, že kontaktoval výrobcu zodpovedného za žemle ohľadom plesne a zisťuje, ako sa chlieb po dátume spotreby dostal do reštaurácie.