Legendárne žlté písmeno „M“ síce z Ruska zmizlo, no aspoň obyvatelia Moskvy si od nedele môžu opäť vychutnať napodobeniny známeho amerického giganta. Alexander Nikolajevič Govor prevzal 15 bývalých prevádzok McDonald's a premenoval ich na „Vkusno & Tochka“, čo v preklade znamená „Chutne a bodka“.
Ako informuje CNN spoločnosť, ktorej generálnym riaditeľom je Oleg Paroev, plánuje podľa tlačovej správy otvoriť do konca júna ďalších 200 pobočiek a všetky do konca leta. Taktiež zostane zachovaných aj 62-tisíc pracovných miest.
Spoločnosť predstavila svetu aj nové logo, ktoré má symbolizovať hranolčeky a hamburger. Zelené pozadie má zase predstavovať kvalitu produktov a služieb, na ktoré sú zákazníci zvyknutí. Hoci „Vkusno & Tochka“ neponúka niektoré z najznámejších produktov ponuky McDonald's - vrátane Big Macu - ľudia si stále môžu kúpiť dvojitý cheeseburger za 129 rubľov (asi 2,30 dolárov). Napriek niektorým zmenám v ponuke, zostáva zloženie hamburgerov a vybavenie rovnaké, povedal Alexander Merkulov, manažér kvality v novej spoločnosti.
Je však vidno, že Rusi si s logom veľké starosti nerobili, sociálne siete totiž ihneď zaplavili príspevky, ktoré sa z ruskej verzie "mekáča" vysmievajú. Podľa užívateľov na Twitteri si mali Rusi požičať logo od portugalskej firmy produkujúcej krmivo pre zvieratá. Pozorným zákazníkom tiež neušla grafika, ktorá je podobná s internetovou stránkou pre dospelých.
Korešpondent CNN Frederik Pleitgen bol priamo v Moskve vyskúšať nový „ruský McDonald's“ a opýtať sa na názor ďalších zákazníkov. „Ako môžeme vidieť, ruská verzia McDonald's vyzerá rovnako. Mám tu dvojitý cheeseburger, hranolky a deväť kusov nugetiek. Ničím sa nelíšia ani obaly či poháre na nápoje. Ak sa však pozrieme pozornejšie môžeme na omáčke vidieť začiernené staré logo McDonald's,“ hovorí Pleitgen v reportáži.
Priamo v prevádzke vyspovedal aj Rusov, ktorí otvorenie rebrandovaného reťazca berú rozpačito. „Môj cheeseburger bol takmer rovnaký ako originál. To som nečakal,“ povedal zákazník Artem Kirienko a na otázku, či uspokojí ruských zákazníkov, odpovedal: „Je to v poriadku... na tieto náročné časy.“ Kirienkova manželka Yekatarina bola skôr skeptická, aj keď veľkým fanúšikom rýchleho občerstvenia nebola ani predtým: „Myslím si, že to nie je dobrý nápad, pretože Mcdonald's je história, je to značka," uzavrela.