Pred vyše dvoma týždňami sa v Moskve slávnostne otvorila ruská verzia známeho amerického reťazca rýchleho občerstvenia. Aj keď sa z prvotného záujmu noví majitelia tešili, nepredpokladajú, že rovnaké čísla sú dlhodobo udržateľné a fungovanie prevádzok im sťažujú aj sankcie uvalené na Rusko.
„Prvý deň sme predali takmer 120-tisíc hamburgerov. Takýto denný obrat sme za celý čas pôsobenia McDonald's v Rusku ešte nezažili,“ povedal generálny riaditeľ Oleg Paroev agentúre Reuters.
Nová značka „Vkusno & Tochka“, čo v preklade znamená „Chutne a bodka“, plánuje podľa tlačovej správy otvoriť do konca júna ďalších 200 pobočiek a všetky do konca leta. Taktiež zostane zachovaných aj 62-tisíc pracovných miest. Paroev ale priznal, že pre spoločnosť bude veľmi zložité nájsť nástupcu niektorých ikonických produktov.
„To, že teraz Big Mac alebo McFlurry zmizli z jedálneho lístka, nám veľmi nepomáha a je to veľká škoda. Naši hostia si ale na nový názov zvyknú a pochopia, že už nie sú v Mekáči, ale v Bodke,“ vyhlásil.
Ruský McDonald's otvorene priznáva problémy aj so zháňaním surovín a dodávateľov. „Chutne a bodka“ okrem iného stále využíva niektoré zásoby svojho predchodcu, ktorý sa zbavil všetkých svojich aktív v krajine po invázii na Ukrajinu. Rovnako postupovali aj mnohé ďalšie západné firmy.
Korešpondent CNN Frederik Pleitgen bol priamo v Moskve vyskúšať nový „ruský McDonald's“ a opýtať sa na názor ďalších zákazníkov. „Ako môžeme vidieť, ruská verzia McDonald's vyzerá rovnako. Mám tu dvojitý cheeseburger, hranolky a deväť kusov nugetiek. Ničím sa nelíšia ani obaly či poháre na nápoje. Ak sa však pozrieme pozornejšie môžeme na omáčke vidieť začiernené staré logo McDonald's,“ hovoril Pleitgen v reportáži.