Nájsť lacný nájomný byt v chorvátskom Šibeniku a jeho okolí je pre miestnych ako výhra v lotérii, píše web Slobodna Dalmacija. Platí to najmä teraz, keď sa blíži turistická sezóna a mnohí prenajímatelia sa vzdávajú dlhodobých prenájmov a uchyľujú sa k štedrejším krátkodobým prenájmom.
Mesačné nájomné za byt v oblasti Šibeniku pre domácich prudko stúplo a dosiahlo závratné čísla. Miestni novinári na to upozornili pomocou populárneho vyhľadávača.
Rekordérom v Šibeniku je novopostavený byt v oblasti Šubićevcu s rozlohou 45 metrov štvorcových, na ktorý si treba mesačne vyčleniť presne 1000 eur. Rovnakú cenu dosahujú byty v novostavbách v dobrých štvrtiach vo Vidicime a Biocime, hoci hovoríme o bytoch s rozlohou 66 a 86 metrov štvorcových.
Aj malý byt s rozlohou 23 metrov štvorcových v okolí stojí až 600 eur! O niečo priaznivejšie vzhľadom k rozlohe sú ceny bytov s rozlohou približne 50 metrov štvorcových v budovách na Šubićevci a Baldekine, na ktoré si treba vyhradiť mesačný nájom 700 eur.
Najvýhodnejší byt, na ktorý narazili, stojí 450 eur mesačne a nachádza sa v samom centre Šibeniku. Je na prvom poschodí a má 40 metrov štvorcových.
Slováci plánujú najčastejšie dovolenku pri mori
Top destináciami tohto roka sú pre európskych cestovateľov Taliansko, Grécko a Španielsko. Obyvatelia Slovenska plánujú dovolenku najmä pri mori, pričom si ako svoju cieľovú destináciu plánujú zvoliť Chorvátsko. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu európskej banky Revolut, ktorý sa uskutočnil na vzorke 15 000 respondentov vrátane 1000 ľudí na Slovensku.
Tretina opýtaných zo Slovenska plánuje dovolenkovať na Slovensku a 42 % plánuje dovolenku v zahraničí. Okrem Chorvátska (9 %) sa najčastejšie chystajú vycestovať do Talianska, Grécka, Česka a Španielska. Respondenti z iných krajín Európy, a to 47 %, chcú stráviť dovolenku vo vlastnej krajine.
Účastníci prieskumu zo Slovenska plánujú najmä dovolenku pri mori (33 %), s rodinou (25 %) alebo v prírode (15 %). Takmer každý desiaty Slovák chce stráviť tohtoročnú dovolenku vo wellness centre, deväť percent opýtaných chce dovolenkovať doma (9 %) a jedno percento sa plánuje zabaviť na hudobnom festivale.