19. dec. 2023 o 19:00
lv, Koktejl

Triky supermarketov, ktoré nás nútia minúť viac peňazí: TAKTO nájdete najlacnejšie výrobky!

placeholder
Premyslené "ťahy" supermarketov cielia na zvýšenie svojich profitov (ilustračné foto).
Zdroj: iStock

Odborníčka odhalila triky supermarkov a prezradila, ako ušetríte!

Zaujímavosti
19. dec. 2023 o 19:00
Triky supermarketov, ktoré nás nútia minúť viac peňazí: TAKTO nájdete najlacnejšie výrobky!

Odborníčka odhalila triky supermarkov a prezradila, ako ušetríte!

Psychologička odhalila niektoré bizarné spôsoby, ktorými supermarkety presviedčajú svojich zákazníkov, aby nakupovali viac. Svoju úlohu zohráva všetko od usporiadania predajne, cez to, aké je v nej svetlo, hudba i vôňa. Doktorka Cathrine Jansson-Boyd uviedla, že tieto faktory sú starostlivo premyslené, aby zákazník strávil čo najdlhšie prehliadaním tovaru a nakupovaním. Vysvetlila, že usporiadanie supermarketov "chytá ľudí do pasce" v nádeji, že si kúpia viac produktov, píše Irish Mirror.

„Nie je náhoda, že v supermarkete musíte chodiť hore a dole dlhými uličkami. Robia to preto, aby sa uistili, že ste v pasci, pretože čím viac času strávite v uličke, tým väčšia je pravdepodobnosť, že si cestou vyberiete veci, ktoré by ste si inak nekúpili," uviedla a dodala, že umiestnenie výrobkov v regáloch môže ovplyvniť sumu, ktorú za výrobky zaplatíte.

Jansson-Boyd vysvetlila, že drahšie značkové výrobky bývajú umiestnené vo výške očí, zatiaľ čo lacnejšie sú vystavené nižšie, pri podlahe. Supermarkety presúvajú produkty každých 6 až 12 mesiacov, aby si zákazníci príliš nezvykli na usporiadanie obchodu a museli tovar hľadať.

„Majú tendenciu premiestňovať veci. Nie je to preto, aby boli zákazníci frustrovaní, pretože chcú, aby boli ľudia spokojní. Je to však preto, aby ste museli po predajni chodiť a hľadať, pričom cestou si vyberiete viac vecí. Skutočne existuje vzťah medzi dĺžkou času stráveného v supermarkete a počtom nakúpených výrobkov," prezradila.

Ďalším trikom, ktorý obchody využívajú, je ich zvuková kulisa. Najmä v predvianočnom období robí sviatočná hudba nákupy veselšími. Využívajú aj umelé vône, napríklad vôňu čerstvého chleba v okolí pekárne. Doktorka tvrdí, že tento trik je najtradičnejší zo všetkých a v mnohých z nás vyvoláva pocit nostalgie.

„Je to umelá vôňa, pretože chlieb je vopred vyrobený a ani pekáreň takto nevonia. Vôňu čerstvého chleba si zákazníci asociujú z detstva, vytvára to pocit domova a čerstvosti, čo dotvára dojem, že všetko v obchode je vyrobené poctivo a z čerstvých surovín," dodala.