Pražský podnik odkazuje návštevníkom i potencionálnym hosťom, že majú radi deti, no zároveň pridávajú ale. V skratke im odkazujú, že ak nedokážu mať svojich potomkov pod kontrolou, majú sa ísť najesť niekam inam. Príspevok vyvolal rôznorodé reakcie, niektorým komentujúcim sa zdal príliš agresívny, upozorňuje CNN Prima news.
Väčšina zákazníkov k nim podľa bistra chodí, aby sa mohli v pokoji najesť a zrelaxovať. Tento zážitok im môžu pokaziť práve neprispôsobivé deti. "Zo skúsenosti vieme, aký tenký ľad dieťa v reštaurácii je,“ píše sa v príspevku, ku ktorému pripojili aj zoznam pravidiel. V prvom bode apelujú na rodičov tých najmenších, aby ich kočiare nezavadzali obsluhe.
Podnik vo francúzskom štýle hostí upozorňuje, že nie je uspôsobený na návštevu detí. Nenájdete v ňom žiaden detský kútik, pastelky ani prebaľovací pult. "Nie sme prístupní tomu, aby ste svoje dieťa prebaľovali na stoloch alebo našich látkových sedačkách. Berte to prosím na vedomie," apelujú. Ďalej rodičov žiadajú, aby nenechali svoje ratolesti pobehovať a zavadzať v ich priestoroch, nakoľko by mohlo prísť k úrazu.
Mali by tiež dokázať odhadnúť, či je ich dieťa dostatočne vychované a dokáže sa prispôsobiť pravidlám. "Neželáme si, aby dieťa rušilo krikom, plačom alebo pobehovaním ostatných hostí," píše sa ďalej v zozname. V piatom bode sa zamerali na etiketu. "Dieťa by malo byť schopné jesť na takej úrovni, ako sa v lepšom podniku očakáva. Mali by ste vedieť, že topánky ani zvyšky jedla z rúk vášho dieťaťa na látkovú sedačku nepatria."
V prípade, že sa stane niečo neočakávané veria, že sa rodičia ospravedlnia, ponúknu nápravu alebo zaplatenie škody. Tí, ktorí sú schopní dodržať pravidlá sú v bistre srdečne vítaní. "V opačnom prípade vás požiadame, aby ste išli navštíviť miesta pre deti prispôsobené a určené," dodalo v závere bistro.
Neobvyklý zoznam pravidiel vyvolal na Facebooku zmiešané reakcie. "Verte, že aj my sme stále ľudia, ktorí sa radi najedia v pokoji bez detského kriku, pobehovania a plaču. A áno, s takto malým dieťaťom je to často nemožné, a preto sa nikam do reštaurácií nevypravujeme. Avšak váš príspevok sa nám zdá trochu agresívny – ako návod, čo robiť a čo nie,“ odkázala jedna užívateľka.
"Mne je vždy trochu smutno, keď toto české nepriateľstvo voči deťom vidím. Malé dieťa už nemám, ale aj tak sa cítim lepšie tam, kde sú deti (aj so svojimi obvyklými detskými prejavmi) vítané,“ pridala sa ďalšia žena.
Podnik sa bránil s tým, že ľudia zrejme nepochopili ich zámer. Nesnažia sa vraj zamedziť vstupu rodičov s deťmi, ale nevychovaním jedincom. "Ja som to pochopila tak, že si v podniku neprajete nevychované a nezvládnuteľné deti a pripadá mi to absolútne v poriadku. Chodím k vám rada a myslím, že zákazníci sa chcú v pokoji najesť a porozprávať sa. Nevidím na tom nič zlé,“ postavila sa na stranu bistra zákazníčka.