08. júl. 2025 o 05:30
mob, Koktejl

Českí turisti sa tešili na dovolenku v Egypte: Po prílete prišla studená sprcha! TOTO sa môže stať aj vám

placeholder
Egyptská Hurghada patrí medzi obľúbené dovolenkové destinácie. (ilustračné foto)
Zdroj: iStock

Každý nevie, ako v podobnej situácii postupovať.

Cestovanie
08. júl. 2025 o 05:30
Českí turisti sa tešili na dovolenku v Egypte: Po prílete prišla studená sprcha! TOTO sa môže stať aj vám

Každý nevie, ako v podobnej situácii postupovať.

Dovolenka, na ktorú sa tešili dlhé mesiace, sa pre skupinu asi 20 Čechov stala nočnou morou, informuje TN.cz. Problémy sa začali hneď po prílete do egyptskej Hurghady, keď zistili, že hoci majú zaplatený pobyt v 5-hviezdičkovom hoteli, tak pre nich nemajú voľné izby. Delegát cestovnej kancelárie sa to snažil riešiť náhradným ubytovaním - depandanciou, ktorá je mimo hlavného areálu, alebo sa uspokoja s iným hotelom s horšími podmienkami.

Dve rodiny mali zvoliť depandanciu, teda vedľajšie ubytovanie, no mal to byť maximálne trojhviezdičkový štandard. Väčšina klientov skončila v hoteli, ktorý je Čechom dobre známy z kauzy Petra Kramného, ktorý taktiež nespĺňal podmienky pôvodnej rezervácie.

Pani Jana išla na dovolenku s deťmi a českému webu opísala, že hotel si vybrali aj pre akvapark, ktorý v náhradnom ubytovaní nebol. „More bolo iba po členky, skôr plytčina ako pláž. A bolo aj ďaleko od centra,“ prezradila. Po dvoch dňoch si ale vybojovala izbu v novootvorenom hoteli. S ním bola rodina konečne spokojná. „Dva dni z dovolenky preč a nervy v háji,“ dodala.

Celú situáciu mal spôsobiť tzv. overbooking, kedy hotel prijme viac rezervácií, ako má izieb. Pri tejto kontroverznej praktike sa spoliehajú, že niekto na dovolenku nedorazí alebo rezerváciu neskôr zrušia. Ak sa tak ale nestane, prichádza problém. Zákazníkom je ponúknuté náhradné ubytovanie a veria, že sa to nebude ďalej riešiť.

„V jednu chvíľu sme mali pocit, že to majú naozaj dopredu pripravené a počítajú s tým, že polovica ľudí sa proste nebude sťažovať,“ zakončila pani Jana. Klienti na mieste spísali reklamačný protokol, ktorý napriek počiatočnému váhaniu nakoniec podpísal aj delegát. Tí, ktorí nekompromisne protestovali, nakoniec náhradný hotel zodpovedajúcej kvality získali.