Ľudia nakupujúci v obľúbenom obchodnom reťazci sú zvyknutí na to, že tovar v akcii je označený oranžovými cenovkami. Ako uvádza TN.cz, jeden z nakupujúcich v Česku pod takouto cenovkou našiel úplne rovnakú čiastku na nezvýraznenej cenovke, ktorú prelepili. Stalo sa mu to pri zlacnenej ryži.
Video Čecha Tomáša sa stalo virálnym. Okamžite sa ozval aj obchodný reťazec, ktorý mal reagovať, že sa nejedná o veci v akcii, ale o novú stálu cenu. Basmati ryža bola uvedená za 34,90 korún (1,49 eur) namiesto 39,90 korún (1,70 eur). Oranžová ceduľka, na ktorú narazil Tomáš, oznamovala 12 % pokles ceny. "Toto ma štve," okomentoval svoj objav vo videu, kde odsunie oranžovú nabok a pod ňou je taká istá cena, ale na bielom.
"V tomto prípade sa cena ryže v stálej ponuke znížila z 39,90 Kč. Nejedná sa o cenu pred a po akcii. Oranžová farba je použitá preto, aby sme na novú cenu upozornili," uviedol pre TN.cz Lidl.
"Po niekoľkých týždňoch ju nahradí biela, ktorú si kolegovia v predajni zrejme už nachystali vopred," dodala spoločnosť. Český web pripomína, že bez vysvetlenia by vážne mohlo ísť o problém. U našich susedov majú predajcovia nariadené uvádzať pri zľave aj najnižšiu cenu, za ktorú zbožie predávali v posledných 30 dňoch pred jeho zlacnením.