07. mar. 2023 o 09:30
mob, Koktejl

Naleteli ste aj vy? Toto sú triky v obchodoch, ktoré z vás vytiahnu viac peňazí!

placeholder
Vedeli ste, že existujú triky, ktoré vás nevedomky donútia utratiť v obchode viac peňazí ako ste zamýšľali? (ilustračné foto).
Zdroj: iStock

Vedeli ste, že existujú triky, ktoré vás nevedomky donútia utratiť v obchode viac peňazí ako ste zamýšľali?

Zaujímavosti
07. mar. 2023 o 09:30
Naleteli ste aj vy? Toto sú triky v obchodoch, ktoré z vás vytiahnu viac peňazí!

Vedeli ste, že existujú triky, ktoré vás nevedomky donútia utratiť v obchode viac peňazí ako ste zamýšľali?

Na naše utrácanie v obchode pôsobí veľa faktorov a spoločnosti majú všetko premyslené do detailov, aby ste z ich predajne odišli o niekoľko eur ľahší ako ste plánovali. Expertka zo švédskej spotrebiteľskej organizácie Råd & Rön Emilie Brandtová odhalila stratégie, ktoré lákajú zákazníkov a zvyšujú zisky predajcom.

Základom je podľa nej usporiadanie predajne, ktoré má svoju logiku a je prispôsobené pravákom. Dôležité je aj rozmiestnenie produktov, ktoré zákazníci kupujú najviac. Z analýz vyplýva, že jedným z najvyhľadávanejším produktom je mlieko a preto sa nachádza na konci obchodov, aby sa k nemu ľudia museli prepracovať cez ďalšie výrobky. „Každé odvetvie má svoje mlieko,“ hovorí Brandt.

Pokušeniu sa nevyhnete ani pri pokladni, kde sú zase umiestnené drobnosti, čo príliš nezaťažia vašu peňaženku a ste ešte ochotní ich prihodiť k nákupu. „V porovnaní s nákupom v košíku nie sú drahé, pri čakaní v rade sú stále na očiach a mnoho zákazníkov si ich pridá k nákupu,“ cituje expertku web spotrebitele.dtest.cz.

Dôležitá je nielen poloha produktu, ale aj umiestnenie v poličkách. Základný a najdôležitejší tovar je vždy vo výške zákazníkových očí. Na veci, ktoré sú dané vyššie, potom ľudia vidia už z diaľky.

Významným faktorom je aj osvetlenie predajne. Nikto by sa nechcel nachádzať na mieste, ktoré je tmavé a vyvoláva v nás pocit, že sme v nebezpečí. „Svetlo a farby priťahujú pozornosť a dotvárajú celkový dojem. Bodové svetlo zamerané na konkrétne miesto prinúti spotrebiteľov, aby si ho všimol. V severských krajinách sa pracuje s teplým svetlom, najmä v zime, zatiaľ čo na juhu Európy skôr s chladnejšími tónmi, hlavne v teplých mesiacoch,“ vysvetlila švédska expertka.