Ministerka kultúry Martina Šimkovičová patrí medzi politikov, ktorí nešetria kritikou. V posledných týždňoch ju pobúrila reklama, ktorá bola na pretrase aj na sociálnych sieťach, a tŕňom v oku sa šéfke rezortu stal tiež obraz vystavený v Galérii Slovenského rozhlasu. Svoj kritický názor prezentovala v televízii Slovan.
"Ohľadom toho, čo sa vysiela v Rádiu Slovensko, dnes zavesili naši kolegovia obrázok. Toto je iný chlebíček. Toto je výstava, údajne v Slovenskom rozhlase. Tak sa na to pozrime, takto v predvianočnom období," rozprávala bývalá moderátorka a diváci si mohli prezrieť spomínaný obraz. Ide o dielo Andreja Dúbravského (36), ktoré zobrazuje dvoch mužov. Nájdete ho aj vo fotogalérii pod článkom.
Na vyjadrenia ministerky na sociálnej sieti zareagovali dvaja poslanci zo strany Sloboda a Solidarita. Šimkovičová sa taktiež venuje maľovaniu a Jana Bittó Cigániková vytiahla jedno z jej diel. "Pani ministerku pobúril obraz s nahými telami zavesený v Slovenskom rozhlase a slovo spermie v reklame. Sama však rada produkuje akty s nahými mužskými či ženskými telami a ešte sa nimi aj hrdí pred fotoaparátmi médií," napísala politička.
Šéfka rezortu kultúry stojí na fotke vedľa kresby nahého muža, ktorú vytvorila. "Jednu časť som radšej zakryla, mohlo by u pani ministerky prísť k samo-pobúreniu. Môžeme to volať dvojaký meter, alebo farizejstvo. Sú to ale celkom zjavne z jej strany nezmyselné a hlúpe snahy zasiahnuť tam, kde to vôbec nie je nutné," nešetrila ju.
Do Šimkovičovej sa pustil aj Branislav Gröhling. Exminister školstva sa zameral na spomínanú reklamu. "Niektorým sa nepáči, že chlapec v nej nehľadá dievča a že reklama spomína mužské pohlavné bunky. Kritikom vadí, že v reklame znie slovo spermie. Ale v rovnakom čase chodia reklamy na tabletky na erekciu či na krém na vaginálnu mykózu a tie nikomu nevadia," popísal.
Dodal, že ak mladík nehľadá dievča, neznamená to automaticky, že patrí do LGBTI komunity. Podotkol, že nemusí mať len čas na vzťah. "Všimnite si, že ak reklamy vyobrazia kňaza, liberálni ľudia sa nebúria. Akonáhle je však naznačené, že niekto v reklame môže byť gej, konzervatívci sú pohoršení a majú pocit, že ide o propagandu a reklama všetkých zázračne preorientuje," dodal Gröhling.
Posolstvom reklamy je podľa neho, aby sa rodiny počas Vianoc nemontovali do životov blízkych a nedávali im nevyžiadané rady. "Vianoce by mali byť o tom, že budeme šťastní a rešpektujeme jeden druhého. To je napokon pekná myšlienka, ktorú by sme si mohli osvojiť všetci, aj pani ministerka kultúry," neodpustil si štipľavú poznámku v závere videa.