13. nov. 2022 o 12:00
vmr, TASR, Koktejl

Michal zbadal v obchode cenu cukru, skoro mu oči vypadli: Toto som jakživ nevidel!

placeholder
Čitateľa cena cukru poriadne vyviedla z miery.
Zdroj: TIP/Michal

Nemohol uveriť vlastným očiam.

Slovensko
13. nov. 2022 o 12:00
Michal zbadal v obchode cenu cukru, skoro mu oči vypadli: Toto som jakživ nevidel!

Nemohol uveriť vlastným očiam.

Ceny idú prudko nahor a Slováci výrazne pociťujú najmä zdražovanie potravín. Práve pred Vianocami sa zvýšili ceny dôležitých surovín, čo môže byť pre mnohé domácnosti likvidačné a budú musieť rátať každý cent. V obchode si budú tak musieť dvakrát premyslieť čo a koľko toho skutočne potrebujú.

Máte pre nás tip? Pošlite nám ho na tip@koktejl.sk

Čitateľ Michal poslal do redakcie Koktejlu fotku zo supermarketu v Modre. Tam totiž zbadal vystavený kryštálový cukor, no pri pohľade na aktuálnu cenu sa mu zatočilo v hlave. "Kilo cukru za 1 euro a 74 centov? Toto som jakživ nevidel," napísal neveriacky.

Čitateľa cena cukru poriadne vyviedla z miery.
Čitateľa cena cukru poriadne vyviedla z miery.
Zdroj: TIP/Michal

Ľudí najviac ovplyvnilo zdraženie potravín, energií a dopravy

Najväčší vplyv na ľudí v rámci inflácie a zdražovania má zvyšovanie cien potravín, energií a dopravy. Informovala o tom v stredu spoločnosť Edenred, na základe ich dotazníkového prieskumu, ktorý sa uskutočnil v októbri na vzorke 1122 respondentov.

Doplnila, že odpovedajúci mohli označiť najviac tri možnosti, pričom potraviny si vybralo 90,4 %, energie 84,5 % a rastúce ceny paliva a poplatkov za dopravu 53,5 %. Výrazný zásah do rozpočtu ľudia pociťujú aj pri zvyšujúcich sa cenách bývania (43,5 %), stravovania v reštauráciách (12,6 %), oblečenia (9,8 %), technických zariadení - ako počítače či mobily (5,9 %), cestovného ruchu (5,7 %) a kultúrnych aktivít (2,1 %).

Respondenti prieskumu počítajú s výrazným alebo miernym zvyšovaním svojich výdavkov aj v najbližších mesiacoch vo všetkých dôležitých položkách. Oveľa vyššie výdavky predpokladajú pri potravinách (84 %), energiách (83,3 %), bývaní (64,9 %), doprave 64,2 %) a stravovaní v reštauráciách (59,4 %).

"Je evidentné, že respondenti sú nastavení takpovediac na prežitie. Techniku a kultúrne podujatia, ako kino či divadlo nepovažujú za dôležité, čo je v 21. storočí alarmujúce, no vzhľadom na súčasnú situáciu pochopiteľné," skonštatovala riaditeľka pre verejné záležitosti spoločnosti Lívia Bachratá.