19. feb. 2025 o 16:17
TASR, Koktejl

Slováci sa dočkali, Biedronka expanduje: Prvé predajne sa otvoria už o pár dní!

placeholder
Poľská sieť Biedronka otvorí svoje predajne aj na Slovensku.
Zdroj: iStock

Poľská sieť Biedronka otvorí svoje obchody na Slovensku 5. marca.

Domáce správy
19. feb. 2025 o 16:17
Slováci sa dočkali, Biedronka expanduje: Prvé predajne sa otvoria už o pár dní!

Poľská sieť Biedronka otvorí svoje obchody na Slovensku 5. marca.

Varšavského spravodajcu TASR o tom informoval v stredu Maciej Lukowski, zodpovedný za expanziu spoločnosti na Slovensko, na tlačovej konferencii v Krakove. Predajne plánuje mať vo veľkých a malých mestách a aj na dedinách v troch formátoch. Prvou novopostavenou predajňou bude obchod v Miloslavove, ktorú postavila slovenská stavebná spoločnosť. „Najprv sa snažíme budovať obchody v malých a stredných mestách, Bratislava je náš ďalší krok,“ informoval Lukowski.

Biedronka ponúkne 3 400 položiek a v segmente čerstvých potravín ich plánuje polovicu odoberať od slovenských dodávateľov, pričom dlhodobým cieľom je mať na pultoch celkovo 40 % slovenských produktov. Spolupracovať budú napríklad s firmami Rajo či Agro Tami. Bude ich predávať aj pod vlastnou značkou „Z našej zeme,“ ktorú rozvíja slovenský tím.

Reťazec plánuje rozvíjať sieť v regióne okolo svojho distribučného centra vo Voderadoch pred tým, než bude expandovať do ďalších regiónov Slovenska. Zatiaľ nevieme konečný počet obchodov, rozhodnú slovenskí zákazníci, povedal Lukowski s tým, že zatiaľ budú testovať všetky modely svojich obchodov. Biedronka spočiatku nebude mať vernostnú aplikáciu, ale plánuje ju vypustiť do dvoch rokov.

Lukowski sa vyjadril aj k otázke, či môžu slovenskí zákazníci očakávať poľské ceny. Podľa neho je slovenský trh a podnikateľské podmienky veľmi odlišný od poľského, a preto sa na to nedá jednoznačne odpovedať. Nikto nám nevykompenzuje rozdielne výšky daní (na potraviny - pozn. TASR), dodal Lukowski, no zdôraznil, že sa chcú od konkurencie odlíšiť cenami a dobrými zľavami.

Sieť Biedronka je vlastnená portugalskou skupinou Jeronimo Martins a s tržbami vo výške 23,57 miliardy eur mala v roku 2024 na poľskom trhu vo svojom sektore podiel 30 %. S viac ako 81 000 zamestnancami je najväčším zamestnávateľom v Poľsku.