08. máj. 2023 o 14:00
mob, Koktejl

Pozrite na najčastejšie triky v obchodoch: Takto z vás vytiahnu čo najviac peňazí!

placeholder
Obchodníci používajú v predajniach rôzne fígle (ilustračné foto).
Zdroj: iStock

Vedeli ste, že existujú triky, ktoré vás nevedomky donútia utratiť v obchode viac peňazí ako ste zamýšľali?

Zaujímavosti
08. máj. 2023 o 14:00
Pozrite na najčastejšie triky v obchodoch: Takto z vás vytiahnu čo najviac peňazí!

Vedeli ste, že existujú triky, ktoré vás nevedomky donútia utratiť v obchode viac peňazí ako ste zamýšľali?

Na naše utrácanie v obchode pôsobí veľa faktorov a spoločnosti majú všetko premyslené do detailov, aby ste z ich predajne odišli o niekoľko eur ľahší ako ste plánovali. Poznáte triky, ktoré lákajú zákazníkov a zvyšujú obchodníkom zisky?

Pri vchode býva okrem čerstvého ovocia a zeleniny často umiestnený aj luxusnejší tovar. Je to kvôli tomu, že zákazník vstupuje do predajne s prázdnym košíkom a ešte nepremýšľa nad tým, či si konkrétny tovar môžete dovoliť.

Zatiaľ, čo čerstvé ovocie a zelenina je v obchodoch prevažne v predných častiach, mrazené výrobky sú až na ich konci. Dôvod je jednoduchý. Aby zákazník obchodom len neprebehol z obavy, že sa mu tovar roztopí, píše český Blesk.

Dôležitá je nielen poloha produktu, ale aj umiestnenie v poličkách. Základný a najdôležitejší tovar je vždy vo výške zákazníkových očí. Na veci, ktoré sú dané vyššie, potom ľudia vidia už z diaľky a načo dobre vidíte, to aj kúpite. Výrobcovia dokonca platia obchodom takzvané regálne, aby ich produkty umiestnili práve na najvhodnejšie miesto. Ďalším fígľom na zákazníkov je aj sťahovanie regálov, aby ste nešli pre výrobok na istotu, ale hľadali ho po predajni.

Zámer všetkých obchodov je jasný. Udržať vás v predajni čo najdlhšie, aby ste minuli veľa peňazí. Udržať vašu pozornosť tak skúšajú aj farebnými ceduľami s nápismi „akcia“ a „zľava“. Naruší tak sústredenie zákazníka a ten podvedome spomalí.

Dôležité je aj rozmiestnenie produktov, ktoré zákazníci kupujú najviac. Z analýz vyplýva, že jedným z najvyhľadávanejším produktom je mlieko a preto sa nachádza na konci obchodov, aby sa k nemu ľudia museli prepracovať cez ďalšie výrobky.

Reťazce si vedia človeka k sebe pripútať aj vďaka vernostným programom. Kvôli bodom a iným ponukám sa do obchodu stále vraciate. Podmienky, ktoré vám stanovujú na získanie výhody sú však väčšinou nastavené až po dosiahnutí určitej cenovej hranice.