Britský novinár Chris D. Brown navštívil 140 krajín sveta, aby ich ako turista porovnal. Hodnotil teda ich krásy, pohostinnosť, moderné výdobytky, originalitu a ďalšie aspekty. Brown teraz odhalil, kam sa pravidelne vracia. V článku pre Business Insider uviedol, že zo všetkých 140 krajín sveta stojí za to navštíviť opakovane Španielsko.
Jeho stálou výletnou destináciou je Sevilla. V texte vysvetľuje, že ľudia, pouličné umenie a architektúra zvyšujú príťažlivosť metropoly. Nie je preto podľa neho divu, že je Sevilla populárnou turistickou destináciou.
Brown v článku pre Business Insider tiež zdôrazňuje význam španielskej kuchyne. Zvlášť vyzdvihuje pincho - malé pochúťky typické pre Baskicko na severe Španielska. Patria k nim napríklad gildas, teda malé špízy z olív, ančovičiek a paprík. K ďalším špecialitám, ktoré odporúča, patria papričky padrón a pivo Alhambra 1925.
Španielsko však podľa článku neláka len jedlom. Brown pripomína, že krajina je plná umenia, kultúry i architektonických pamiatok. Za pôsobivú považuje napríklad Alhambru, stredoveký palác a pevnosť v Granade, a tiež nádvorie Patio de los Leones so známou fontánou.
Výpočet španielskych atrakcií je ale oveľa širší. V Barcelone odporúča navštíviť ikonickú baziliku Sagrada Familia, Park Güell, Picassovo múzeum a mnoho ďalších miest. V Madride vraj stojí za to vidieť Prado, Kráľovský palác aj rozsiahle galérie.
Brown upozorňuje aj na španielske festivaly a tradície. Počas Las Fallas vo Valencii zaplnia ulice obrie sochy. Vo februári mesto Sitges hostí jeden z najväčších karnevalov v krajine, prirovnávaný v článku k Mardi Gras v New Orleans. A v auguste sa v pokojnom meste Buñol koná známy paradajkový festival.
V texte sa tiež uvádza, že Španielsko má veľmi dobré dopravné spojenie. Brown píše, že veľké mestá ako Madrid, Barcelona, Valencia a Sevilla majú vynikajúcu verejnú dopravu. Vďaka metru, autobusom, medzimestským vlakom a letom je podľa neho ľahké cestovať po celej krajine.
