Viacerí z nás si aspoň raz za čas doprajú pohár osviežujúcej Coca-Coly. Táto značka patrí medzi najznámejšie na svete, a to nielen pre vynikajúcu chuť svojich produktov, ale aj vďaka ikonickému logu. Ukázalo sa však, že sa v ňom skrýva oveľa hlbšia myšlienka, ako sa na prvý pohľad zdá. Ako informoval portál Unilad, odborník Richard Lau odhalil tajné posolstvo v logu Coca-Coly, o ktorom mnohí ľudia vôbec nevedeli.
- Odborník Richard Lau odhalil tajný význam loga Coca-Coly.
- Vysvetlil, že jedno z písmen má vytvárať úsmev.
- Tento skrytý prvok má vytvárať pozitívne spojenie medzi značkou a spotrebiteľmi.
Skrytý význam
Spoločnosť Coca-Cola pravidelne uvádza na trh nové receptúry a variácie svojich ikonických produktov, no jej logo zostáva už desaťročia rovnaké. "Podniky nemôžu prehliadať výhody, ktoré skvelé logo prináša. Vytvára totiž spojenie medzi firmou a potenciálnymi zákazníkmi, ktorí si tak značku ľahšie zapamätajú," poznamenal Richard Lau, prezident spoločnosti LOGO.com.
Aj keď sa možno zdá, že v pomerne jednoduchom logu Coca-Coly sa toho veľa neskrýva, odborník s týmto názorom nesúhlasí. Poukázal totiž na skrytý detail, ktorý môžete nájsť v druhom veľkom "C".
Naznačil, že roztiahnutý koniec písmena má symbolizovať úsmev, ktorý odráža dôraz spoločnosti na šťastie a radosť. "Hoci môže tento nenápadný prvok zostať nepovšimnutý, v mysliach spotrebiteľov vytvára pozitívne asociácie so značkou," ozrejmil odborník.
Pokiaľ ide o históriu vzniku, spoločnosť Coca-Cola na vlastnej webovej stránke poskytuje presné informácie o svojom vývoji v priebehu desaťročí. Receptúru tohto ikonického nápoja zdokonalil doktor John S. Pemberton v máji 1886, ktorý pracoval ako lekárnik v Atlante v americkom štáte Georgia.
Skombinoval sýtenú vodu s jeho vlastným sirupom, čím vznikol nápoj, ktorý mnohí opisovali ako "lahodný a osviežujúci". "Dr. Pemberton niesol džbán s novým produktom po ulici do lekárne v Atlante. Tam ho ľudia ochutnali a dávali mu dobré ohlasy. Neskôr ho začal predávať za päť centov za pohár," uvádza stránka Coca-Coly.
Názov "Coca-Cola" navrhol Pembertonov účtovník Frank M. Robinson. Jeho inšpiráciou bolo presvedčenie, že dve písmená C budú na reklame vyzerať dobre. Táto stratégia skvele fungovala aj pre francúzsku návrhárku Coco Chanel, ktorá v roku 1910 založila svoje vlastné módne impérium.
Robinson sa pokúsil vytvoriť názov spoločnosti písmom Spencerian, ktorý bol v tej dobe veľmi známym štýlom. Do konca 60. rokov vzniklo viacero log, ktoré sa snažili o redizajn značky. V roku 1969 vznikla verzia, ktorá sa používa dodnes.