Mnoho ľudí miluje poznávacie zájazdy a cestovným kanceláriám sú ochotní zaplatiť za tento zážitok nemalé peniaze. Čo by ste ale urobili v prípade, keď nedostanete to, čo vám bolo sľúbené? Manželia Jedličkoví z českých Rokycan pre TN.cz vyrozprávali svoj nepríjemný zážitok.
Obaja sa veľmi tešili na krásy kanadského národného parku Jasper. Po tom, ako dorazili na miesto, ich oblial studený pot. Dvojici na ubytovaní sprievodca oznámil, že park pred tromi mesiacmi vyhorel - infraštruktúra, hotely, mestečká. Podľa oficiálneho webu bol zatvorený ešte v septembri.
Nikto im ale nič nepovedal. „Na otázku, prečo nám to nedali vedieť, povedal: ‚No, my sme vám to radšej nenapísali‘,“ opisuje začiatok pobytu pani Jedličková.
Manželom bola namiesto trojdňového výletu do parku ponúknutá iná „zábava“, z ktorej veľmi nadšení neboli. Za 20 dolárov za vstup mali navštíviť chovnú stanicu vlkov.
„Vlci tam boli dvaja, bizóny, farmár... Bizóny máme v Rokycanochch, takže sme povedali, že nás to nejak veľmi neoslovuje“ dodala. Okrem toho ich cestovka dala do úplne iného hotela, kde nefungovalo kúrenie.
Keď sa vrátili domov, dovolenku reklamovali. Neúspešne. Podľa cestovky nemajú na žiadnu náhradu nárok. Majiteľ sa po otázkach od českého média bránil, že manželom nedali o parku vedieť, pretože existovala šanca, že sa otvorí.
To si ale nemyslí Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří ČR. „Podľa zákona by mala bez odkladu informovať klienta, ktorý ešte neodišiel na cestu, aby sa mohol slobodne rozhodnúť, poprípade dohodnúť s cestovnou kanceláriou o náhradnom programe, prípadne odstúpiť od zmluvy. Ak ten park ľahol popolom pred troma mesiacmi, tak predpokladám, že cestovka, ktorá sama seba nazýva odborníkom na tú lokalitu, vie, že park nenavštívia, a mala klientov informovať,“ povedal.
Na stranu manželov Jedličkových sa prikláňa aj oslovený advokát Adam Černý. Dvojica tak bude zájazd reklamovať ešte raz.