Tak tomu sa povie poriadna zmena! Zákazníci v Nemecku, ktorí si nakúpili v supermarkete známe sýtené nápoje, zažili doma po ich otvorení nečakané prekvapenie. Ako informuje nemecký denník Bild, koncern Coca-Cola predstavil v krajine pred pár mesiacmi inováciu, ktorá zahŕňa zmenu vrchnáčikov na fľašiach známych sýtených nápojov. Po novom sa už totiž po otvorení nedá z fľaše vrchnáčik úplne odstrániť.
Zmena sa však v Nemecku nestretla s príliš veľkým pochopením. "Jedno z najzbytočnejších a najotravnejších "vylepšení", aké som kedy videl. Rád pijem z fľaše a to viečko ma len otravuje," napísal na sociálnu sieť jeden z komentujúcich zákazníkov. „Súčasný koncept ma nepresvedčil. Narobí to len neporiadok,“ hovorí jeden z používateľov Twitteru.
Zavedenia takýchto vrchnákov však nevzišli len z akéhosi rozmaru. Ide totižto o požiadavku Európskej únie, podľa ktorej by mal byť pevný vrchnáčik povinný od roku 2024 vo všetkých štátoch EÚ, čiže aj na Slovensku. Ide o ochranu životného prostredia, pretože pri monitorovaní sa na európskych plážach našlo pomerne veľké množstvo plastových vrchnáčikov.