V dôsledku vysokého pracovného nasadenia prichádza pilot Viktor Vincze (34) o mnohé vzácne momenty, ktoré by inak mohol tráviť po boku svojej milovanej manželky Adely Vinczeovej (45) a ich malého syna Maxíka (3). Táto profesia nie je žiadna prechádzka ružovou záhradou, čo potvrdzujú aj slová bývalého moderátora televízie Markíza.
Sledovateľom na Instagrame objasnil, aký má teraz pracovný režim. Z jeho vysvetlenia ide hlava okolo. "Na to je presný európsky predpis: Za 7 dní môžem mať službu 60 hodín, no maximálne 110 za 14 dní, 190 za 28 dní a 2000 za kalendárny rok. Plus v rámci toho môžem mať samotného letu (od štartu motorov po vypnutie) najviac 100 hodín za 28 dní, maximálne však 900 v kalendárnom roku a 1000 za 12 mesiacov. Jednoduché, nie?" napísal Viktor.
Vinczeovci sa novej situácii postavili čelom a prispôsobili sa. Vďaka moderným technológiám môžu byť v neustálom kontakte. Maxík si ich spoločné videohovory ešte vyšperkoval a vďaka tomu si ich užíva. "V niektorých rodinách si zo služobiek volá otec so synom. V iných na žiadosť dieťaťa hovienko s drakom. Aktuálne najobľúbenejšia technologická vychytávka," okomentoval Viktor súkromný záber, ktorý nájdete vo fotogalérii.
Jedného sledovateľa zaujímalo, ako šťastne zvládajú čas odlúčenia a či už majú zaužívané nejaké systémy. "Videotelefonujeme spolu aj niekoľkokrát za deň, zdieľame, čo sme zažili, ako sa máme. Sem tam prinesiem nejakú drobnosť. Ale čo je najpodstatnejšie - keď som potom doma, snažím sa tam byť naplno, pre oboch," odpovedal úprimne na otázku.
Cesta k vysnívanej práci bola náročná a drahá. Na to, aby sa mohol stať pilotom dopravných lietadiel, musel zložiť skúšky, ktoré prirovnal k peklu na zemi. "Ale keď sa to napokon podarí, je to neuveriteľný pocit," prezradil. "Do Boeingu som si prvýkrát sadol po cca dva a pol roku, odkedy som začal s úplne prvými výcvikmi na malej Cessne. A pripraviť si treba postupne dokopy cca 70-tisíc eur,“ dodal.
