01. feb. 2025 o 21:00
B.P., cnbc.com

Tri veci, ktoré robia ľudia s vysokým EQ so svojimi mobilmi: Robíte ich aj vy?

placeholder
Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou si vopred plánujú používanie svojho telefónu.
Zdroj: iStock

Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou používajú svoje telefóny podľa vlastných pravidiel. Oplatí sa ich osvojiť.

Zaujímavosti
01. feb. 2025 o 21:00
Tri veci, ktoré robia ľudia s vysokým EQ so svojimi mobilmi: Robíte ich aj vy?

Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou používajú svoje telefóny podľa vlastných pravidiel. Oplatí sa ich osvojiť.

Dr. Jenny Woo, odborníčka so skúsenosťami z Harvardskej univerzity, výskumníčka v oblasti EQ a vedúca spoločnosti Mind Brain Emotion, už roky skúma zvyky a správanie emocionálne inteligentných ľudí. Zistila, že títo jednotlivci majú špecifické návyky pri používaní mobilných telefónov, píše cnbc.com.

Uprednostňujú spoločenské interakcie pred mobilom

Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou si vopred plánujú používanie svojho telefónu a v spoločnosti majú svoje pravidlá, ktoré striktne dodržiavajú. Ak sa nachádzajú v spoločnosti, dbajú na to, aby neboli rušení mobilom.

Napríklad:

  • Pri večeri v reštaurácii stíšia zvonenie na telefóne a skontrolujú ho až po skončení stretnutia.
  • Ak si počas pracovného stretnutia uvedomia, že musia niečo spraviť na telefóne, zapíšu si to na papier a úlohu vykonajú až po mítingu.
  • Ak musia počas rozhovoru skontrolovať telefón, najprv upozornia druhú osobu a vysvetlia, čo robia.

Nemajú problém ani priznať svoju chybu. Ak si všimnú, že počas rozhovoru sledujú telefón namiesto toho, aby sa plne sústredili na osobu, s ktorou komunikujú, jednoducho odložia mobil a povedia: „Ospravedlňujem sa, teraz sa už plne sústredím len na teba.“

Správna vzdialenosť medzi osobou a mobilom

Aby ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou dosiahli väčšiu mentálnu slobodu a produktivitu, vytvárajú fyzické bariéry medzi sebou a svojimi zariadeniami. Často nechávajú svoje mobilné telefóny v taške alebo v inej miestnosti. Týmto spôsobom sa vyhnú zbytočným rušivým vplyvom a môžu sa lepšie sústrediť na aktuálnu situáciu či osobu.

Zóny bez telefónu

Stále notifikácie na telefóne nás udržujú v neustále reaktívnom stave. Výskumy ukazujú, že v priemere trvá až 23 minút, kým sa mozog začne znovu sústrediť na úlohy po kontrole telefónu. Ľudia s vysokou emocionálnou inteligenciou zámerne vypínajú notifikácie počas dôležitých schôdzok alebo rozhovorov.

Skúste aj vy vytvoriť zóny bez telefónu, napríklad pri jedálenskom stole alebo v spálni, a dohodnite sa so svojimi blízkymi, kedy nebudete používať mobil. Takýmto prístupom si vytvoríte hlbšie a hodnotnejšie vzťahy