04. nov. 2025 o 09:30
žani, Koktejl

Viktor Vincze po trpkom konci v Markíze: Je šťastný? TIETO slová sa Adely dotknú... a toto povedal o Maxíkovi

placeholder
Pilot Viktor Vincze.
Zdroj: instagram/viktorvincze

Jeho život sa obrátil o stoosemdesiat stupňov.

Domáce promi
04. nov. 2025 o 09:30
Viktor Vincze po trpkom konci v Markíze: Je šťastný? TIETO slová sa Adely dotknú... a toto povedal o Maxíkovi

Jeho život sa obrátil o stoosemdesiat stupňov.

Viktor Vincze (34) si už počas práce v televízii splnil veľký sen, z ktorého sa napokon stal aj jeho plán B. Z bývalého moderátora Markízy sa vlani stal pilot a tejto profesii sa aktuálne venuje naplno. Ak by si niekto náhodou myslel, že je to jednoduchá práca, je na veľkom omyle. Lietanie oberá Vinczeho o drahocenný čas s manželkou Adelou Vinczeovou (45) a ich synom Maxíkom (3).

Sledovateľom na Instagrame objasnil, aký má teraz pracovný režim. Z jeho vysvetlenia sa vám bude pariť z hlavy. "Na to je presný európsky predpis: Za 7 dní môžem mať službu 60 hodín, no maximálne 110 za 14 dní, 190 za 28 dní a 2000 za kalendárny rok. Plus v rámci toho môžem mať samotného letu (od štartu motorov po vypnutie) najviac 100 hodín za 28 dní, maximálne však 900 v kalendárnom roku a 1000 za 12 mesiacov. Jednoduché, nie?" napísal Vincze.

V kokpite navyše platia prísne pravidlá, o ktorých cestujúci často ani netušia. Viktor objasnil, aké témy sú pre pilotov tabu. "Všeobecne platí, že sa musíme vyhnúť všetkému, čo by mohlo spôsobiť napätie medzi nami a tým pádom ohroziť bezpečnosť letu. Čiže áno, politiku máme v manuáloch uvedenú ako jeden z príkladov tém, ktorým sa vyhýbať. Možno by sa podobný manuál hodil do každej rodiny k nedeľnému obedu," poznamenal.

Vincze dostal aj priamu otázku, na ktorú sa občas odpovedá ťažko. "Ste šťastný?" opýtal sa niekdajšej tváre Markízy sledovateľ. "Som úplne zdravý, rovnako ako moja rodina. Mojou manželkou je najinšpiratívnejšia žena, akú poznám. Vychovávame spolu dieťa, ktoré otvorilo nové komnaty v mojom srdci. A robím prácu, ktorá je mojím detským snom. Čiže, čo si myslíte, som šťastný?" vyznal sa Viktor na sociálnej sieti.

Cesta k vysnívanej práci bola náročná a drahá. Na to, aby sa mohol stať pilotom dopravných lietadiel musel zložiť skúšky, ktoré prirovnal k peklu na zemi. "Ale keď sa to napokon podarí, je to neuveriteľný pocit," prezradil. "Do Boeingu som si prvýkrát sadol po cca dva a pol roku, odkedy som začal s úplne prvými výcvikmi na malej Cessne. A pripraviť si treba postupne dokopy cca 70-tisíc eur,“ dodal.