Najintenzívnejšie sa zvyšujú ceny potravín, ale nezaostávajú ani služby v reštauráciách a kaviarňach. Podľa portálu Večernji list nie je jasné, ako budú turisti reagovať na tohtoročný skokový nárast cien turistických služieb, ale je absolútne isté, že Chorvátsko stráca svoj prívlastok lacnej turistickej destinácie.
Do minulého roka boli ceny v chorvátskych hoteloch a reštauráciách o pätinu nižšie ako priemerné ceny v EÚ a niekde na úrovni cien v Grécku, o niečo vyššie ako v Portugalsku, ale aj o niečo nižšie ako v Španielsku alebo Taliansku, turistických konkurentoch, ktorí mali minulý rok ešte miernejší nárast cien ako Chorvátsko.
Ceny stravovacích služieb v Chorvátsku rástli na medziročnej úrovni dvakrát rýchlejšie ako v eurozóne, o viac ako 18 percent, čo bol zároveň jeden z najväčších nárastov cien spomedzi všetkých členských štátov eurozóny. Databáza Eurostatu uvádza, že vlani boli najdrahšie služby maliara - o viac ako 40 percent, a čalúnnika, ktorému za čalúnenie nábytku zaplatia o 67 percent viac. Na svoje si prídu aj vzácni remeselníci a čoraz vyhľadávanejší majstri.
V Chorvátsku z hľadiska rastu cien dominovali cestoviny, zemiaky, chlieb, obilniny, maslo - všetky s nárastom cien v porovnaní s cenami z roku 2021 o 35 až 48 percent. Sú však výrobky, ktoré zlacneli, napríklad ceny obuvi boli približne o dve percentá nižšie ako v roku 2021. Oblečenie zdraželo o osem percent, cena plynu v roku 2022 v porovnaní s rokom 2021 poskočila o desať percent a cena elektriny len o šesť percent.