Piatkový otvárací ceremoniál LOH v Paríži zostal mnohým ležať v žalúdku, najmä kvôli stvárnenia obrazu Poslednej večere, za čo sa neskôr organizátori ospravedlnili. V scéne pripomínajúcej slávne dielo Leonarda da Vinciho zobrazujúce posledný pokrm Ježiša Krista stvárnili jeho učeníkov drag queens či transgenderová modelka a takmer nahý spevák napodobňoval gréckeho boha vína Dionýza.
Usporiadatelia zdôraznili, že nebolo ich zámerom prejaviť neúctu k akejkoľvek náboženskej skupine. „Otvárací ceremoniál sa snažil osláviť toleranciu v spoločnosti. Sme presvedčení, že sa nám to podarilo naplniť. Ak to niekoho urazilo, je nám to hlboko ľúto,“ uviedla podľa AP hovorkyňa organizačného výboru Anne Descampsová.
Takmer štvorhodinová šou, ktorá mala odkazovať okrem iného na rovnosť, bratstvo a rešpekt, vyvolala kritiku Vatikánu. Stvárnenie biblického námetu pobúrilo aj Francúzsku biskupskú konferenciu. „Tento vysoký ideál bol poškvrnený výsmechom jednej z najposvätnejších chvíľ v kresťanstve,“ povedal arcibiskup Vincenzo Paglia pre Il Giornale.
Celý ceremoniál odvysielala pre slovenského diváka bývalá RTVS, ktorú pred niekoľkými týždňami pretvorilo zákonom ministerstvo kultúry na STVR. Šéfka tohto rezortu Martina Šimkovičová (52) sa ale neraz v rozhovoroch kriticky vyjadrovala k LGBTI+ ľuďom.
Na tento paradox upozornil na svojej sociálnej sieti jej bývalý kolega z televízie Pavel Bruchala (46), ktorý si do ministerky aj v minulosti niekoľkokrát rypol. „Nič nebola väčšia sranda, ako sledovať otvárací ceremoniál ‚slovenskej a žiadnej inej‘ televízie. Machala s Martinkou museli mať ‚multi-kulti kŕče‘ v podbrušku,“ napísal na Instagrame. FOTO nájdete v galérii.