Pár tvrdí, že za dva nápoje, štyri krabie stehienka a šalát v známej gréckej reštaurácii dostal účet v hodnote 800 eur.
31-ročná Jessica Yarnall a 30 ročný Adam Hagaun tvrdia, že keď si objednali koktaily v bare DK Oyster na Mykonose, verili, že každý z nich stojí 25 eur. Dvojica však tvrdí, že po tom, čo si vychutnali dve mojita, štyri krabie stehienka a grécky šalát, dostali účet na neuveriteľných 800 eur, informuje The Sun.
"Vonku stáli čašníci a snažili sa dostať ľudí dovnútra. Spýtali sa nás, či chceme jesť, a my sme povedali, že si dáme jeden nápoj. Požiadala som o jedálny lístok s cenami, aby som sa uistila, že je to v našej cenovej relácii. Z jedálneho lístka sa zdalo, že je to naozaj cenovo dostupné miesto na jedlo. Sadli sme si a hovorili sme o tom, či budeme jesť alebo nie. Boli veľmi dotieraví. Pomysleli sme si, že to tak možno u nich funguje a nechceli sme byť nezdvorilí," opísala Jessica skúsenosť z reštaurácie.
"Spýtali sme sa, čo je dobré, a oni povedali, že krabie stehná a grécky šalát, tak sme povedali ok, premyslíme si to, a potom nám odrazu priniesli chlebíčky. Povedali sme im, že sme si ešte nič neobjednali a oni povedali, že áno. Bola medzi nami trochu jazyková bariéra, takže si myslíme, že keď sme povedali, že si to premyslíme, čašník to bral ako áno," pokračovala nahnevaná žena.
"Bola to zvláštne, ale zároveň sme sa snažili uvoľniť. Nechceli sme sa dostať do sporu s personálom. Keď čašník odišiel, spýtala som sa Adama, či mu nevadí, že to zje, a on povedal, že áno. Povedala som mu, že to bude asi trochu drahé, a on povedal, že by sme to mali zjesť. Myslela som si, že v najhoršom prípade to bude 300 dolárov. Čakali sme, že to bude trochu drahšie, ale nie až tak, kvalita jedla tomu nezodpovedala," dodala.
"Adam dostal účet a povedal: To je zlé. Bolo na ňom vyše 800 eur a ja som si pomyslela, že toto teda nie, tak som išla za manažérom a povedala mu, že som naozaj zmätená a chcem vidieť rozpis účtu. Rozhodne to nebolo v poriadku. Vyzeralo to ako 38 eur za krabie stehno, v skutočnosti to bolo 38 eur za gram krabieho stehna a je tam minimum, ktoré si musíte objednať," odhalila Jessica praktiky reštaurácie.
Keď si pri diskusii o účte vygooglila jedálny lístok a ukázalo sa, že za mojito sa platí 25 eur, ale na účte bolo napísané 100 eur. "Čašník prišiel k baru, buchol pohárom a povedal: To je mojito za 25 eur, objednali ste si mojito za 100 eur. Povedala som mu, že nie a že mi nedali na výber. Za najhnusnejšie mojito si účtovali 100 eur, mäta ani nebola pekná. Bolo to nechutné. Potom povedal, že účet jednoducho musíme zaplatiť. Nechcel sa s nami rozprávať. Boli sme takí zaskočení, že sme mysleli len na to, ako zaplatíme ten prekliaty účet a vypadneme odtiaľ. Veľmi nás to rozrušilo," povedala nahnevaná Jessica.
Jessica a stavebný robotník Adam z Montany v USA na cestu šetrili dva roky. Keď boli v plážovom bare, videli, ako sa ostatní zákazníci báli o svoje účty. Jessica hovorí, že vďaka astronomickému účtu museli obmedziť výdavky na zvyšok cesty. Tvrdí, že okrem toho, že to bolo ich najdrahšie jedlo, bolo aj najhoršie. Majiteľ baru DK Oyster Dimitrios Kalamaras uviedol, že Jessicino vyjadrenie je nepresné, ale odmietol uviesť, čo presne nesedí - uznal však, že niektoré ich poplatky môžu byť vnímané ako vysoké ceny.
Na svojej webovej stránke sa bar DK Oyster, ktorý sa nachádza vedľa pláže Platys Gialos, opisuje ako destinácia luxusu a štýlu v jednej z najlepších svetových destinácií.
Známa grécka reštaurácia bola ohodnotená jednou hviezdičkou po tom, čo minulý rok jednému z hostí za večeru naúčtovala 300 libier. Inému mužovi počas návštevy plážovej reštaurácie na Mykonose naúčtovali 1 200 libier za žuvačkové kalamáre a nejedlé cestoviny. Čašníci mu dokonca k účtu pridali obrovské prepitné vo výške 150 libier.
Stránka DK Oyster na portáli TripAdvisor je zaplavená negatívnymi komentármi zákazníkov, ktorí tvrdia, že zažili podobné zaobchádzanie ako Jessica a Adam. "Nenechajte sa oklamať ich bezplatnými posteľami pri pláži. Náklady sa im vrátia tým, že vám naúčtujú predražené nápoje a jedlo! Ich mojito stojí 58 dolárov za kus a nie je ani dobré," napísal jeden z recenzentov.
"V hoteli sa dá najesť aj v reštaurácii. Toto je odporúčanie, aby ste do týchto priestorov za žiadnych okolností nevstupovali," uviedol ďalší. "Pokiaľ nechcete len tak rozdať svoje peniaze za smiešne predražené jedlo a pitie, vážne sa vyvarujte tejto jamy na peniaze," pridal sa tretí.
V auguste sa pár Lindsay a Alex Breenovci dostali na titulné stránky novín, keď tvrdili, že im v tej istej reštaurácii vystavili závratný účet vo výške 400 eur za pivo, Aperol spritz a tucet ustríc.
Ďalší turista, Jak Kypri, tiež prezradil, ako mu v podľa jeho slov zlodejskej reštaurácii naúčtovali 425 eur za štyri nápoje a občerstvenie. "Myslel som si, že ak sa ma pokúsia podviesť, tak im poviem, aby sa na to vykašľali a dali mi skutočnú cenu," uviedol turista z Londýna povedal, že si myslel, že ho neokradnú, pretože hovorí po grécky. Na jeho zdesenie, keď mu prišiel účet.
Dimitrios však vtedy svoje ceny obhajoval a chválil sa, že sú jednoducho nad rozpočet niektorých jeho návštevníkov. "Toto nepravdivé tvrdenie (Lindsay Breenovej a jej manžela Alexa) použili proti našej reštaurácii desiatky anonymných používateľov na Trip Advisor, takže sme sa rozhodli umiestniť tri obrovské čierne tabule pri vchode do reštaurácie s jedálnym lístkom a cenami," povedal v auguste na svoju obhajobu.
"Myslel som si, že takto budú mať naši hostia, ak recenzie skutočne napísali skutoční zákazníci, aspoň predstavu o rozsahu našich cien, aby si pred objednaním dôkladne skontrolujú jedálny lístok. Vždy, keď som dostal takúto sťažnosť, bolo to vždy od anonymných používateľov prostredníctvom služby TripAdvisor, konzultoval som to s personálom a pripomenul som, že pre našu povesť je veľmi dôležité, aby sme si boli istí, že sa naše postupy starostlivo dodržiavajú," vysvetľoval Dimitrios.
"Vždy ma ubezpečili, že pravidlá dodržiavajú. Využil som teda TripAdvisor, aby sme našich hostí nabádali, aby si vždy pozorne prezreli jedálny lístok a ceny. Nemôžem zastaviť každého jedného človeka, ktorý vstúpi do našich priestorov, a vysvetliť mu význam takéhoto postupu. Bolo by to smiešne. Chápem, že niektorým ľuďom sa naše ceny môžu zdať vysoké, a úplne rešpektujem ich názor, aj keď neocenia hodnotu našich služieb, kuchyne, konceptu a zážitku. Sme presvedčení, že hodnota nami ponúkaného zážitku je vysoká a nemáme v úmysle vysvetľovať, prečo účtujeme viac ako supermarket alebo tradičná taverna, ktorá môže byť úžasná, ale určite ide o úplne iný koncept ako ten náš," doplnil svoje vyjadrenie majiteľ reštaurácie.
Dimitrios sa tiež pustil do influencerov, ktorí hľadajú cestu ako s dostať k jedlu zadarmo, keď sa im nepáčia jeho do očí bijúce ceny.