Toto o známom porotcovi tanečnej šou nikto netušil! Podcastová šou na Europe 2 – Bekimovo horúce kreslo pozostáva z prítomnosti jedného hosťa a 10 otázok pod kožu, pri ktorých sa zapotí. V najnovšej časti moderátor nevyspovedal nikoho iného, než choreografa a režiséra Jána Ďurovčíka (52).
Úspešného Slováka, ktorý chrlí jeden nápad za druhým sa komik a moderátor Bekim Aziri (35) spýtal, aký je na pľaci a či vie vybuchnúť.
"Takto, ja si myslím, že som veľmi emotívny. Veľmi vybuchujem, i keď ako starnem, tak sa to mení. Oni hovoria, že sa mením ja, ja si myslím, že sa menia oni. Boli časy, keď som porobil veľké scény, kade-tade, za ktoré sa dodnes hanbím, že fakt, že porozbíjal som volavky a hádzal som topánky do hercov," priznal už s ľútosťou Ďurovčík.
"Ale už to nie je, som emotívny, ale základ sú herci. Oni ti musia veriť. A to je alfa a omega. Keď veria tvojim slovám, aj keď na nich kričíš, že to nie je irónia, lebo oni si uvedomia jednu vec. Na konci dňa na tom javisku stoja oni. Im budú ľudia tlieskať alebo na nich budú pískať," dodal režisér. Musia podľa neho pochopiť, že jeho snaha, je snaha o to, aby na tom javisku vyzerali dobre.
Ján Ďurovčík v dynamickom a dramatickom príbehu pôvodného slovenského muzikálu Voda (a krv) nad vodou spojil najväčšie hity legendárnej skupiny Elán. Po elánovských hitoch siahol aj pri muzikáli Ôsmy svetadiel.
"Kvalita hudby Elánu je nedoceniteľná, ten materiál, z ktorého môžeme vychádzať, je šialený," povedal pre TASR Ďurovčík. Použitie piesní legendárnej hudobnej skupiny prináša podľa neho aj riziko. "Slovenskí aj českí diváci sú na to veľmi, ale veľmi alergickí, keď zistia, že to je kalkul, len parazitovanie na mene a podobne," poznamenal režisér a choreograf. "Elán je pre mňa ako autora najgeniálnejší materiál, zároveň obrovský risk, lebo divák si veľmi dáva pozor, aby cítil, že to nie je kalkul," podčiarkol.
Muzikál Voda (a krv) nad vodou, ktorý je dielom autorského tímu Elán, Ján Ďurovčík a Peter Pavlac, mal svetovú premiéru v pražskom divadle Kalich v septembri 2019. O rok neskôr mal mať slovenskú premiéru na Novej scéne, pre pandemické opatrenia ju presunuli o ďalších 18 mesiacov.