O niečo nepríjemnejšie to je, keď ste na druhej strane sveta a okrem jazykovej bariéry, je tu aj kultúrna. To sa stalo pani Světluše z Olomouca, ktorá sa pre TN.cz podelila o svoju nepríjemnú aprílovú skúsenosť z Mexika. S manželom a šiestimi priateľmi si vopred zaplatili asi 380 eur za dve noci v Cancúne cez známy portál na rezerváciu ubytovania.
„Išli sme do ulice Estero, ktorá bola uvedená na adrese. Vedeli sme, že by to mal byť posledný dom, ale ten vôbec nezodpovedal tomu pohľadu, ktorý sme mali,“ povedala. Apartmán ale nenašli a na priloženom telefónnom čísle na nikto neozýval. Jedna Mexičanka však spoznala ich ubytovanie a povedala mi, že takýto dom je o dve ulice vedľa.
„Skúšali sme zvoniť, no nikto neotváral, a ona sama hovorila, že tam to nikto neprenajíma,“ dodala oklamaná pani, ktorá sa situáciu hneď snažila riešiť s poskytovateľom služby a zatiaľ ich ubytovali miestni.
Na jej reklamačný e-mail jej odpísali, že sa podľa ubytovateľ na adresu nedostavili. „Popísala som im, čo sme zažili, požiadala o nápravu, a potom mi napísali, že mi dajú do 48 hodín vedieť. Nedali, tak som znova napísala e-mail, znova mi odpovedali, že dajú do 48 hodín vedieť, nedali, tak som napísala tretíkrát... a to už sa nikto neozval,“ sťažuje sa pani Světluše.
Po návrate domov sa snažila problém stále riešiť, no zvolila už priamy kontakt. „Keď som tam zavolala povedali mi, že mi dajú do piatich dní vedieť. Po piatich dňoch sa nikto neozval, takže som volala siedmy deň ďalšiemu človekovi, všetko mu to musela znova povedať, a dostala rovnaké ospravedlnenie,“ uviedla sklamaná Češka. Známa stránka neodpovedala ani redakcii českého média.
Odborníci radia, že pri cestách do exotických krajinách sa oplatí najať si overeného sprievodcu, ktorý s vami bude riešiť vzniknuté problémy.