Austrálska letecká spoločnosť Qantas v stredu uviedla, že vyšetruje rozsiahly kybernetický útok po tom, ako hackeri prenikli do systému obsahujúceho osobné údaje šiestich miliónov zákazníkov. TASR o tom informuje podľa správy agentúry AFP.
Hackeri sa podľa spoločnosti zamerali na jedno z jej zákazníckych kontaktných centier a narušili počítačový systém používaný treťou stranou. Získali tak prístup k citlivým informáciám o zákazníkoch, akými sú mená, e-mailové adresy, telefónne čísla či dátumy narodenia. V systéme sa nenachádzali údaje kreditných kariet ani čísla cestovných pasov.
Qantas vo svojom vyhlásení uviedla, že v tejto platforme má záznamy o šiestich miliónoch zákazníkov a zatiaľ nevie spresniť počet osôb zasiahnutých útokom. Incident nijako neovplyvnil prevádzku spoločnosti ani jej bezpečnosť. Letecká spoločnosť sa ospravedlnila svojim zákazníkom a o útoku upovedomila aj austrálskeho koordinátora pre kybernetickú bezpečnosť.
Expert na kybernetickú bezpečnosť z univerzity v Adelaide uviedol, že ukradnuté údaje môžu byť použité na na krádež identity. AFP tvrdí, že séria rozsiahlych kybernetických útokov v uplynulých rokoch vzbudila obavy o ochranu osobných údajov Austrálčanov. Spoločnosť Qantas sa v roku 2024 ospravedlnila po tom, čo sa v dôsledku chyby zobrazili v jej mobilnej aplikácii mená a cestovné údaje niektorých cestujúcich.