Spoločnosť Aldi zaviedla platbu vopred vo výške 10 libier (asi 12 eur) pre kupujúcich, ktorí vstúpia do obchodu bez pokladne v britskom Greenwichi, čo vyvolalo medzi zákazníkmi poriadny rozruch, píše The Sun.
Pred vstupom sa vyberie záloha a odpočíta sa z konečného účtu, ale tí, ktorí utratia menej ako 10 libier alebo odídu s prázdnymi rukami, môžu na vrátenie peňazí čakať niekoľko dní.
Poplatok za „predautorizáciu“ sa vzťahuje na používateľov aplikácie aj bezkontaktných nakupujúcich v obchode Shop & Go. Zákazníkom, ktorí pri vstupe ťuknú na svoju kartu alebo vygenerujú QR kód prostredníctvom aplikácie, sa automaticky zaúčtuje 10 £ predtým, než budú vpustení dovnútra.
Vrátenie peňazí sa uskutoční, ak nakupujúci minie menej ako 10 libier, ale načasovanie závisí od banky zákazníka. Niektorí ľudia tiež hlásili, že im boli účtované vyššie poplatky, ak pred vstupom omylom stlačili tlačidlo aplikácie viackrát.
Zmluvné podmienky spoločnosti Aldi potvrdzujú, že záloha je potrebná na overenie platobných kariet a zabezpečenie transakcií, ale zákazníci sú pred prijatím platby len veľmi málo upozornení, aká suma je vopred autorizovaná.
OBCHOD BEZ POKLADNE
Obchod v Greenwichi, ktorý bol otvorený v januári 2022, je jediným miestom obchodného reťazca bez pokladne. Používa kamery s umelou inteligenciou na sledovanie toho, čo si zákazníci zoberú, a automaticky im to účtuje pri odchode bez toho, aby bolo potrebné skenovanie pri pokladni. Spočiatku si zákazníci museli stiahnuť aplikáciu a zaregistrovať platobnú kartu, no v roku 2023 spoločnosť zaviedla možnosť bezkontaktného vstupu. Aldi obhajoval súd a uviedol, že obchod sa neustále vyvíja, aby bol zážitok z nakupovania plynulejší, a že vo väčšine prípadov sú vrátenia peňazí spracované do 48 hodín.
