Letná turistická sezóna v Čiernej Hore sa podľa mnohých domácich podnikateľov i turistov nezačala tak, ako by si želali. Kým víkendové dni ukazujú plné pláže a bary, realita tých zvyšných je oveľa chudobnejšia. Kritické hlasy pribúdajú a do centra pozornosti sa dostal aj príspevok mladého Čiernohorca na Instagrame. Jeho video s názvom „Koniec sezóny?“ sa virálne šíri po sociálnych sieťach, uvádza portál Blic.
Vo svojom videu otvorene poukazuje na reálne problémy na čiernohorskom pobreží. „Dvoje hranolky – 16 eur, magnetka – 20 eur, dve lehátka – 200 eur, čapované pivo – 4 eurá. Septiky sa vylievajú rovno do mora. Každá pláž je súkromná. A do toho všetkého rozkopané cesty,“ uvádza s dôrazom na nelogickosť a neochotu riešiť problémy.
„Turizmom sa takto nedá živiť. Na každom kroku to škrípe. Smetie na pláži, neochotný personál, predražené služby. Čierna Hora má čo ponúknuť, no namiesto toho ukazuje svoju najškaredšiu tvár,“ dodáva autor.
Ceny na pobreží sú čoraz častejším terčom kritiky. Zatiaľ čo niektorí turisti – najmä z Balkánu – si dovolenku v menších mestách ako Sutomore či Bar, kde sú ceny rozumnejšie (dve lehátka za 10–20 eur, káva za 1,5 eura, jedlo za 3–5 eur) pochvaľujú, v populárnych destináciách sa ceny šplhajú do neúnosných výšok.
Nájomcovia pláží a majitelia reštaurácií sú často obviňovaní z „drancovania turistov“. Príklady? Jednoduché jedlo pre dvoch za 30 eur alebo lehátka pre štvorčlennú rodinu drahšie ako celodenné ubytovanie. Kritici tak volajú po systémových zmenách, ktoré by do krajiny prilákali viac turistov.