Letná turistická sezóna v Čiernej Hore sa pomaly končí a tak ako každý rok, aj tento sa pri Jadran vybralo množstvo Slovákov a Čechov. Niektorí ale od mora odchádzajú znechutení vysokými cenami a iní si zase chvíle oddychu nemôžu vynachváliť. Okrem toho, koľko ľudia zaplatia v reštauráciách či za služby, si na plážach všímajú aj ceny lehátok a slnečníkov.
Do reakcie Koktejl.sk sa ozval čitateľ Miloš, ktorý poslal účet z reštaurácie v Čiernej Hore. „Posielam tip z dovolenky v Čiernej Hore, kde sú ceny príjemné,“ napísal svoje hodnotenie a pripojil aj snímku účtenky.
Na nej vidno, že si aj s doprovodom objednal dva hamburgery, ku ktorým dostali aj hranolky a omáčku - jeden stál 7,50 € a za druhý s kuracím mäsom zaplatili 7 eur. Spolu ich tak jednoduchá večera vyšla na necelých 15 eur. FOTO nájdete v galérii!
Máte tip? Pošlite nám ho na tip@koktejl.sk
Kritika aj od domácich
Letná turistická sezóna v Čiernej Hore sa podľa mnohých domácich podnikateľov i turistov nezačala tak, ako by si želali. Do centra pozornosti sa dostal aj príspevok mladého Čiernohorca na Instagrame. Jeho video s názvom „Koniec sezóny?“ sa v auguste virálne šírilo po sociálnych sieťach, všimol si portál Blic.
V ňom otvorene poukazoval na reálne problémy na čiernohorskom pobreží. „Dvoje hranolky – 16 eur, magnetka – 20 eur, dve lehátka – 200 eur, čapované pivo – 4 eurá. Septiky sa vylievajú rovno do mora. Každá pláž je súkromná. A do toho všetkého rozkopané cesty,“ uvádzal s dôrazom na nelogickosť a neochotu riešiť problémy.
„Turizmom sa takto nedá živiť. Na každom kroku to škrípe. Smeti na pláži, neochotný personál, predražené služby. Čierna Hora má čo ponúknuť, no namiesto toho ukazuje svoju najškaredšiu tvár,“ dodal autor.
Ceny na pobreží sú čoraz častejším terčom kritiky. Zatiaľ čo niektorí turisti – najmä z Balkánu – si dovolenku v menších mestách ako Sutomore či Bar, kde sú ceny rozumnejšie (dve lehátka za 10–20 eur, káva za 1,5 eura, jedlo za 3–5 eur) pochvaľujú, v populárnych destináciách sa ceny šplhajú do neúnosných výšok.
Mnohí ľudia tak poukazujú na vážne problémy, ktoré ohrozujú celý turistický sektor krajiny. Vzniká preto kruh vzájomného obviňovania: prenajímatelia kritizujú reštaurácie a inštitúcie, podnikatelia zase turistov a turisti všetkých dokopy.