Biblia uvádza, že keď Ježiš zomrel o deviatej hodine, krajinu zahalila tma a krajina sa zachvela v okamihu jeho posledného dychu. Napriek tomu, že sväté písmo neudáva presný dátum, historici diskutujú o tom, kedy k ukrižovaniu došlo. Woodrow Michael Kroll vo svojej novej knihe tvrdí, že presný dátum odhalil. Malo by to byť v piatok 3. apríla roku 33 nášho letopočtu o tretej hodine popoludní.
Kroll vo svojej práci spája biblické texty, historické pramene a astronomické výpočty, ktoré podľa neho dohromady utvárajú konzistentný obraz udalostí vedúcich k tomuto presnému dátumu. Evanjelium podľa Marka (15:34) uvádza, že Ježiš zomrel o deviatej hodine, čo zodpovedá 15.00. Židovský deň bol vtedy rozdelený na dvanásť hodín začínajúcich pri východe slnka okolo 6.00 ráno.
Autor určil, že ukrižovanie prebehlo v piatok, pretože všetky štyri evanjelia opisujú deň smrti ako Deň prípravy, teda deň pred židovskou sobotou. Kroll ďalej využil astronomické výpočty, podľa ktorých 3. apríla roku 33 nášho letopočtu nad Jeruzalemom svietil spln, zodpovedajúci sviatku Pesach, a večer nasledovalo čiastočné zatmenie Mesiaca. Mesiac vtedy získal červenkastý odtieň – jav, ktorý pripomína zmienku apoštola Petra v Skutkoch 2:20 o Mesiaci, ktorý sa premení na krv.
Historické záznamy tento časový rámec podporujú. Pilát Pontský, ktorý vládol Judsku v rokoch 26 až 36 nášho letopočtu, predsedal Ježišovmu procesu aj poprave. Kroll pripomína nález tzv. Pilátovho kameňa z roku 1961, ktorý potvrdzuje Pilátovu historickú existenciu, a objav ukrižovanej ľudskej pätovej kosti z roku 1968, na ktorej boli zrejmé rovnaké typy zranení, aké opisujú evanjeliá.
Evanjelium podľa Jána (19:31–33) uvádza, že židovskí vodcovia žiadali, aby boli telá sňaté z kríža, aby nebola porušená sobota. Vojaci preto zlomili nohy dvom ďalším odsúdeným, ale Ježiša našli už mŕtveho, čím potvrdili biblický opis. Kroll cituje aj nekresťanských historikov Phlegona a Thalla, ktorých fragmentárne zápisy spomínajú temnotu a zemetrasenie počas 202. olympiády, teda obdobie končiace rokom 33 nášho letopočtu, čo zodpovedá opisom v evanjeliách.
Autor sa odvoláva aj na proroctvo z knihy Daniel 9:24–27. Od dekrétu z roku 445 pred naším letopočtom o obnove Jeruzalema počíta 483 rokov, čo podľa neho ukazuje práve na rok 33 nášho letopočtu. Verš 26 predpovedá, že Pomazaný bude vyhladený, čo sa časovo zhoduje s ukrižovaním počas sviatku Pesach a s vtedajším zatmením Mesiaca. Kroll zároveň odmieta teóriu, že Ježiš mohol byť ukrižovaný v stredu. Podľa neho by takýto výklad odporoval evanjeliám aj židovskej tradícii, podľa ktorej sabat začína západom slnka v piatok, takže Deň prípravy musí pripadať práve na piatok.
Ježišovo telo bolo podľa Písma uložené do hrobu pred západom Slnka a vzkriesenie nastalo v nedeľu ráno, čo napĺňa proroctvo o troch dňoch a troch nociach v hrobe. Astronomické výpočty aj židovský kalendár tak podľa Krolla potvrdzujú, že ukrižovanie sa odohralo v piatok 3. apríla roku 33 nášho letopočtu o tretej hodine popoludní. „Na základe očitých, historických a literárnych svedectiev môžu čitatelia presne určiť hodinu, kedy Ježiš povedal: ‚Je dokonané.“ Je to takmer, ako by tam boli,“ napísal Kroll.