E-mail šéfa, ktorý si vzal na mušku osobnú hygienu zamestnancov ženského pohlavia, vyvolal na internete pobúrenie. V správe zamestnankyniam oznamoval, aby sa kúpali a používali ženský dezodorant, najmä keď majú ženy svoje dni, píše denník The Sun.
Mail bol označený za sexistický po tom, čo bol zdieľaný na sociálnej sieti Reddit. Podľa jednej pracovníčky bol e-mail zaslaný len ženám a inštruoval ich, ako majú vyzerať a voňať sviežo.
Prvá časť vyzývala zamestnankyne, aby po vypraní rýchlo vysušili oblečenie - s odkazom na kyslý zápach, ak sa ponechá cez noc oblečenie mokré. Potom pokračoval povýšeneckým zoznamom pravidiel, ktorý zamestnankyniam pripomínal, že je dôležité mať umyté a učesané vlasy, ako aj potrebu čistiť si zuby. Nasledovalo tretie pravidlo, v ktorom sa hovorilo, aby pracovníčky udržiavali pravidelné hygienické návyky, aby sa zabránilo telesnému zápachu.
„Používajte ženský dezodorant podľa potreby - najmä v konkrétnom období mesiaca. Keď cítite svoj zápach, ostatní vás cítia už 2 - 3 dni,” uvádzalo sa v dokumente. „Pamätajte si - ste chodiaci billboard spoločnosti. Akú reklamu robíte?” zakončil mail šéf spoločnosti.
Príspevok prirodzene vzbudil veľkú pozornosť na antiwork subreddite, keďže používatelia diskutovali o tom, či je férové alebo oprávnené vyzývať zamestnancov na hygienu. „Je to zbabelý spôsob riešenia citlivej otázky,” napísal jeden z nich. Iní súhlasili a tvrdili, že mail bol dehumanizujúci. Mnohí tiež označili šéfa za sexistu - naznačovali, že je nevhodné a neslušné, aby sa vyjadroval k takýmto osobným záležitostiam.
„Šéf poučuje zamestnancov o menštruácii, to je také divné. Keby som tam pracovala, dala by som z tej sexistickej diery výpoveď,” jedovala sa ďalšia užívateľka Redditu. „Hlúpy nápad. Klásť požiadavky špeciálne na ženy ohľadom ich menštruácie je sexistické, ignorantské, nevhodné a jednoducho neslušné,” súhlasila ďalšia. Niekto spomenul tiež to, že požiadať niekoho o to, aby sa osprchoval, ak naozaj smrdí, je jedna vec. Ale napísať svojim zamestnancom zoznam takýchto špecifických požiadaviek je sexistické a hlúpe.
Napriek rozsiahlej negatívnej reakcii sa však našli aj takí, ktorí sa domnievali, že mail bol opodstatnený - ale podaný veľmi zlým spôsobom. „Ak to bolo poslané hromadne, tak preto, že sú sťažnosti na jedného človeka. Vyhol sa tomu, aby sa musel porozprávať s konkrétnym zamestnancom. No nepotreboval to poslať všetkým,” napísal svoju teóriu jeden z užívateľov.
Ďalší používateľ, ktorý tvrdil, že je sám šéfom, súhlasil a podelil sa o svoj zážitok. „To by bol môj odhad. Vo svojom pracovnom živote som musel viesť rozhovor o hygiene so zamestnankyňou. Bolo to nepríjemné a trápne, ale urobil som to čo najslušnejšie a najúctivejšie. Nikdy by som sa však nezameral na všetky ženy v práci kvôli nedostatočnej hygiene jednej osoby,” komentoval užívateľ Redditu.