Následník britského trónu, ktorý zdedí po otcovi Charlesovi, si totiž obliekol červenú vestu a šiltovku a postavil sa v uliciach Londýna ako predajca charitatívneho magazínu Big Issue. Obdobný projekt poznáme na Slovensku ako Nota bene, ktorý predávajú bezdomovci a snažia sa tým privyrobiť si. Princa Williama ako predajcu charitatívneho plátku málokto spoznal. Ale kto v ňom predsa len spoznal budúceho kráľa, chcel sa s ním odfotiť. William ochotne s každým zapózoval.
Za pár dní štyridsaťročný vojvoda z Cambridge stál na ulici Rochester Row vo štvrti Westminster a bez akéhokoľvek humbuku veľmi nenápadne a pokorne predával časopis. Williama v uniforme Big Issue pozostávajúcej z červenej vesty a šiltovky spoznal málokto. Policajný náčelník vo výslužbe Matthew Gardner bol jedným z prvých, kto spoznal princa Williama a jeho fotky zdieľal na svojom účte LinkedIn. Ďalší ľudia rovnaké fotky zdieľali na Instagrame.
„Môj švagor bol dnes v Londýne a videl celebritu, tak si ju z diaľky vyfotil. Celebrita si to všimla a prešla po ceste, aby mohla so švagrom porozprávať osobne. Aká česť zažiť súkromnú chvíľu s naším budúcim kráľom, ktorý bol pokorný a nenápadne pracoval v pozadí a pomáhal tým najpotrebnejším. Tieto nenápadné gestá často zostávajú bez povšimnutia. Veľkým finále tejto jedinečnej udalosti bolo, keď sa princ William spýtal môjho švagra, či si chce kúpiť Big Issue, na čo švagor odpovedal: Nemám drobné. V tom okamihu William vytiahol mobilný automat na platobné karty... Nemám slov!“ píše na Instagrame jedna z Britiek, ktoré charitatívne gesto Williama dojalo.
Ten ide v stopách svojej matky Diany, ktorá podporovala množstvo charitatívnych organizácií zameraných na pomoc bezdomovcom. Vojvoda z Cambridge je patrónom charitatívnej organizácie Centrepoint pre bezdomovcov a v roku 2020 vyhlásil, že so svojimi staršími deťmi princom Georgom, ktorý má teraz osem rokov, a princeznou Charlotte, ktorá má sedem rokov, často hovorí o problematike bezdomovectva. V roku 2019 sa William stal patrónom The Passage, organizácie založenej v roku 1980, ktorá pomohla viac ako 135 000 ľuďom v kríze prostredníctvom svojho informačného centra, projektov prevencie bezdomovectva a inovatívnych ubytovacích služieb.