Druhé miesto obsadil úradujúci majster sveta, Holanďan Max Verstappen na Red Bulle so stratou 895 tisícin sekundy. Pódium doplnil Norrisov krajan George Russell z tímu Mercedes s mankom 7,586 s.
Pre Norrisa to bolo piate víťazstvo v kariére a premiérové na okruhu Albert Park. Jeho tím mal na dosah double, zmaril ho však prudký lejak v závere, ktorý zamiešal poradím na všetkých desiatich bodovaných priečkach. Po odchode bezpečnostného vozidla na posledný poltucet kôl to bol tuhý boj o vedenie, ale Norris ho nakoniec pred Verstappenom ustrážil. Po 1029 dňoch sa stal novým lídrom celkového poradia a na čele vystriedal práve Holanďana.
Zahrievacie kolo sa začalo napriek dažďu načas, no už počas neho havaroval v druhej zákrute francúzsky nováčik Isack Hadjar z tímu Racing Bulls a procedúra sa zopakovala. Preteky sa nakoniec začali o štvrťhodinu neskôr, no v prvom ostrom kole „chytil“ pred šiestou zákrutou aquaplaning domáci Jack Doohan z Alpinu. Vedenie pretekov povolalo safety car a počas rýchlostného obmedzenia svoj monopost rozbil v premiére za Williams Carlos Sainz, keď mu vynechal motor, čo viedlo na stojacej vode ku šmyku. Počas krátkej pasáže získal jednu pozíciu z tretieho miesta štartujúci Verstappen na úkor Oscara Piastriho (McLaren), Charles Leclerc na Ferrari zas poskočil o dve miesta na 5. priečku.
Bezpečnostné vozidlo išlo dole v siedmom kole po tom, ako spolu s monopostami odhrnuli vodu z jazdnej stopy, a vtedy sa začalo plynule pretekať. Vedúca trojka sa vzdialila zvyšku štartového poľa o 10 sekúnd, no všetci boli na mokrej vozovke opatrní. Vedenie pretekov nezvyčajne povolilo v 12. kole DRS - to je bežne v daždivých pretekoch deaktivované, keďže voz s otvoreným zadným krídlom stráca prítlak na zadnej náprave.
V daždi nezvyčajne chyboval Verstappen, keď prebrzdil ostrú zákrutu a daroval druhé miesto Piastrimu. Pár pozícií v daždi dokázal získať nováčik na Mercedese Kimi Antonelli, ktorému nevyšla ideálne kvalifikácia a štartoval až zo 16. pozície. V dvadsiatom kole začali tímy uvažovať o zastávkach v boxoch, no situáciu komplikovali premenlivé podmienky. Rébus „vyriešil“ v 34. kole španielsky veterán Fernando Alonso (Aston Martin), keď dostal šmyk na obrubníku a tímy využili priestor medzi vyvesením žltých vlajok a výjazdom bezpečnostného vozidla na prezutie.
Väčšina zvolila pneumatiky do sucha, konkrétne stredne tvrdé a tvrdé zmesi. Jedine Haas, ktorého jazdci boli beznádejne poslední, sa rozhodol zariskovať a zostať na gumách do prechodného mokra. Ešte počas výjazdu bezpečnostného vozidla ich však presvedčil na prezutie ich jazdec Esteban Ocon, no ukázalo sa, že svoj tím zrejme obral a slušnú porciu bodov.
O pár kôl prišiel lejak, v treťom sektore okruhu vyleteli z trate vedúci Norris i jeho na druhom mieste jazdiaci tímový kolega Piastri. Ten zostal zaseknutý na trávniku a prepadol sa na chvost. Jeho tím však dobre zareagoval na meniacu sa situáciu, udržal Norrisovo vedenie a Piastri sa dokázal vrátiť späť na body. Zareagovať stihol aj Mercedes, čo pomohlo k pódiu Russella a piatemu miestu nováčika Andreu Kimiho Antonelliho. Ten je po Verstappenovi a Kanaďanovi Lancovi Strollovi tretí najmladší debutant v histórii. Medzi touto dvojicou bol na štvrtej priečke Thajčan Alex Albon a získal tak pre Williams 12 bodov, čo sú takmer tri štvrtiny z celého vlaňajšieho zisku (17) tejto tradičnej stajne.
Na šiestu priečku sa v chaose posunul Stroll z Astonu Martin a za ním uchmatol šesť bodov nečakane Sauber, konkrétne s Nicom Hülkenbergom za volantom. Bodovanú desiatku doplnili Leclerc, Piastri a v premiére za Ferrari bral bod Lewis Hamilton. Jazdci tradičného talianskeho tímu zostali na záver na trati príliš dlho s pneumatikami do sucha a prepadli sa poradím. Na nával vody doplatili haváriami vo svojej premiére za Red Bull Novozélanďan Liam Lawson a brazílsky nováčik zo Sauberu Gabriel Bortoleto.