Úprimná a autentická Lucy Michalička (25) sa dostala do povedomia Slovákov účasťou hneď v dvoch markizáckych reality šou. Blondínka si najskôr hľadala lásku v Ruži pre nevestu a neskôr sa rozhodla vyskúšať svoje limity na Farme. Pred kamerami síce toho pravého nenašla, no dnes je šťastne zadaná. S priateľom dokonca vytvárajú spoločné vtipné videá, ktoré zverejňuje na Instagrame.
Za svoj druhý domov považuje Švédsko, kde prežila časť života, avšak v polovici júna ohlásila návrat na Slovensko. Lucy sa na Instagrame musela podeliť o zistenie, ktoré ju v rodnej krajine poriadne šokovalo. "Dámy a páni, akurát idem na vlak a vôbec som nevedela, netušila som, že už sa pri pokladni za lístok platí 1 euro extra. Vôbec som toto nevedela. Neviem ani, odkedy to je a načo toto je. To je načo?" čudovala sa blondínka.
Servisný poplatok jej poriadne zdvihol tlak."To mi chcete povedať, že tí starší ľudia, ktorí nie sú tak zruční na internete a nemôžu za to a idú si kúpiť lístok normálne, fyzicky, zaplatia plus 1 euro? Toto je extrém," dodala Lucy vo videu, ktoré si môžete pozrieť vyššie.
Ľudia si priplácajú od marca
Cestujúci si za kúpu lístka na vlak v pokladniciach priplácajú jedno euro a priamo vo vlaku tri eurá od 15. marca. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vysvetlila, že servisný poplatok má pokryť náklady spojené s osobným servisom, teda prácou pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a údržbu predajných systémov.
Servisný poplatok sa nevzťahuje na kúpu lístka online prostredníctvom e-shopu alebo aplikácie ZSSK ani na SMS lístok. Oslobodení od neho sú aj seniori či zdravotne ťažko postihnuté osoby s potrebou asistenta.
"Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo digitálny predaj je päťkrát lacnejší - menej ako 30 centov. Výdaj vo vlaku je ešte nákladnejší. Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb," povedal generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.