Top destináciami tohto roka sú pre európskych cestovateľov Taliansko, Grécko a Španielsko. Obyvatelia Slovenska plánujú dovolenku najmä pri mori, pričom si ako svoju cieľovú destináciu plánujú zvoliť Chorvátsko. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu európskej banky Revolut, ktorý sa uskutočnil na vzorke 15 000 respondentov vrátane 1000 ľudí na Slovensku.
Eurostat oznámil, že inflácia v Chorvátsku dosiahla na ročnej báze 4,9 percenta, čo je podľa indexu HICP najvyššia miera v eurozóne. Rast cien určite ovplyvní aj turistická sezóna, pretože ceny niektorých produktov a služieb sú v Chorvátsku stále nižšie ako v iných krajinách eurozóny. Ľudia zo zahraničia si porovnajú ceny s cenami vo svojej krajine, uvidia, že sú nižšie a budú pripravení za tieto produkty alebo služby zaplatiť.
Už minulú sezónu sa množstvo Slovákov, a iných návštevníkov Jadranu, sťažovalo na premrštené ceny, najmä v top chorvátskych lokalitách. Suma za šálku kávy s mliekom sa na hlavnej triede v Dubrovníku mohla pohybovať aj okolo 5 eur, no na iných miestach to mohli byť „iba“ 2-3 €. Rovnako to bolo aj s jedlom, ubytovaním či ďalšími službami.
Do Chorvátska sa pred hlavnou sezónou vybral aj čitateľ Miroslav, ktorý do redakcie Koktejl.sk zaslal účtenku z Kaštel Sućurac, kde si v miestnom podniku sadli na jednu kávu s mliekom (1,7 eur) a cappuccino (1,9 eur). Dva teplé nápoje ich tak spolu vyšli 3,6 €.