Slovenská vizážistka Zuzana Mračková, ktorá ma na sociálnej sieti viac ako 47-tisíc sledovateľov, sa posťažovala na poriadne nepríjemnú situáciu. "Včera som išla na Fashion Live električkou. Nič neobvyklé, sme staromešťania a električkami a autobusmi sa prepravujeme non-stop. Blížim sa k zastávke, vidím v diaľke, že ide elina, posielam sms (kupujem lístok), je 17:23. Hneď jak vojdem, príde ku mne revízor, je 17:24. Hovorím, vonku ešte som si kupovala lístok, aha," opísala, čo prežila.
Zuzana si myslela, že je všetko v poriadku, no opak bol pravdou. "On že - no, pani, toto nie je platné, pokuta. Ja v nemom úžase, že sníva sa mi. Veď mám kúpený lístok, medzičasom mi už aj prišla sms, ale tú som si kúpila ešte 17:23. Veď ja som neprávom dostala pokutu za kúpený lístok na MHD. Áno, hádala som sa na celú električku, dokonca aj ľudia stáli za mnou! Toto nie je normálne!" rozčúlila sa a dodala, že dostala pokutu až 90 eur.
Neštve ju ani tak výška pokuty. "Ešte aby som povedala, tak mne naozaj nejde o tých 90 eur, ktorých mám zaplatiť na pokute, nech by to bolo aj viac, hej? Ale ja som reálne mala kúpený lístok a je to absolútna nehoráznosť a nespravodlivosť a ja si osobne myslím, že toto by sa v žiadnom inom štáte nestalo. Akože, ja nemám slov. Je to úplne strašné. A potom mi len bolo ľúto, keď som si to tak spätne prehrávala, že som tomu pánovi revízorovi mala povedať, že je to o ľuďoch a svedčí to len a len o ňom, aký je," myslí si.
Web Nový Čas oslovil Dopravný podnik mesta Bratislava, ktorý sa k nepríjemnej situácii vyjadril. "Rozumieme situáciám, keď si cestujúci v zhone kupujú SMS lístok tesne pred nástupom do vozidla. Považujeme však za dôležité zdôrazniť, že podľa Prepravného poriadku Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji je cestujúci povinný mať platný SMS lístok už v momente nástupu do vozidla," uviedol hovorca Jozef Vozár.
Situácia môže byť poriadne zradná. "Pri SMS lístkoch je platnosť cestovného lístka nadobudnutá až po doručení potvrdzujúcej SMS správy. Čas medzi odoslaním a doručením môže byť rôzny a závisí od rýchlosti spracovania mobilným operátorom. Z tohto dôvodu odporúčame, aby si cestujúci SMS lístok zakúpili s dostatočným časovým predstihom pred nástupom do vozidla," vysvetlil a pokračoval.
"Práve s ohľadom na tento mechanizmus majú SMS lístky dlhšiu časovú platnosť, než ostatné druhy lístkov, aby poskytli cestujúcim dostatočnú rezervu. Revízori postupujú vždy v súlade s prepravným poriadkom a pri kontrole sú povinní vychádzať z aktuálneho stavu platnosti cestovného dokladu. Ak v čase kontroly cestujúci ešte nemá doručenú potvrdzujúcu SMS, cestovný lístok nie je platný," povedal hovorca.
Vozár odporúča v prípadoch, keď človek dobieha na autobus na poslednú chvíľu, využiť iné možnosti zakúpenia si cestovného lístka. "Zároveň odporúčame využívať pohodlné možnosti kúpy lístkov, ktoré sú platné okamžite. Napríklad nákup lístka platobnou kartou alebo smart zariadením prostredníctvom systému Tapni sa," dodal.
