Obľúbenec divákov šou Tvoja tvár znie povedome sa znova predvedie na pódiu. Ako informuje televízia Markíza, okrem stálej osmičky účinkujúcich sa diváci v siedmej epizóde môžu tešiť na prekvapenia. Jedným z hostí bude komik Fero Joke, ktorý už bol v šou ako účinkujúci a mentor.
"Keby som si to mohol zopakovať a zasa doň ísť, tak idem, ale fakt si najskôr rozmyslím, koľko mám energie, lebo toto naozaj vyčerpáva. Každý ten, kto tu je a ide na to pódium, to je nekonečná makačka," priznal Fero v rozhovore pre televíziu.
Jeho priaznivci vedia, že známy komik nepije. Dostal ale pieseň, kde bude spievať práve o alkohole! "Ja nie som fanúšik alkoholu. Bol som veľký fanúšik alkoholu a videl som, že som popíjal vtedy, keď nemám. A koľko! Množstvá nebudem hovoriť. Tak som si jedného dňa povedal, že s tým prestávam a tri a pol roka už nepijem a som veľmi šťastný, že som prestal piť. Že mám otvorenejšiu myseľ, že nemeškávam až tak a snažím sa aj ľuďom dohovárať," hovorí Fero.
Pripomína, že to nie je jednoduché pre každého, ale dá sa to. U seba najviac oceňuje, že má čistejšiu hlavu a otvorenejšiu myseľ. Počas konzumácie alkoholu to bol pravý opak. "Keď to už človek dokáže, má z toho veľa, veľa benefitov a na to treba myslieť," dodal.
Problém s alkoholom bagatelizujeme
Liečba závislostí na Slovensku je pre mnohých ľudí, ktorí ju potrebujú, absolútne nedostupná. Rovnako je to s kvalitnou predliečebnej a následnej starostlivosti. Dôvody sú finančné, geografické, ale i stigmatizácia a nízka podpora liečby zo strany blízkych. Stereotypy v spoločnosti podporujú pitie zvlášť u mladých ľudí. Upozorňuje na to Denisa Šoltésová, riaditeľka prešovskej neziskovej organizácie Trojlístok, ktorá sa venuje ľuďom so závislosťami.
"Zásadným problémom u nás je i naša tolerancia voči pitiu alkoholu a spoločenské vnímanie významu alkoholu v každodennom živote. Nie nepiť je 'normálne', práve naopak. Ľudia spájajú každodennosť s alkoholom a na jeho odmietnutie často reagujú prekvapene či posmešne. Naše stereotypy podporujú pitie aj u mladých ľudí aj tým, že je veľmi jednoduché sa k nemu dostať. Pitie podporujú aj mediálne obrazy a reklama, ktorá ho často podsúva v spojení so silou, mužnosťou, sexepílom či odvahou," tvrdí Šoltésová.